آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه اعمال کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۷ فرد و ۱۰ نهاد سوریه از جمله بانک مرکزی این کشور را تحریم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا امروز سه‌شنبه تحریم‌های جدیدی را علیه سوریه اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ فرد و ۱۰ نهاد سوری را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بانک مرکزی سوریه از جمله نهاد‌هایی است که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

«استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره می‌گوید «آمریکا از تمامی ابزار‌ها برای اعمال فشار علیه دولت سوریه استفاده می‌کند.»

«لینا الکنایه»، مشاور «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه و «محمد مسوتی»، همسر لینا الکنایه که از اعضای پارلمان سوریه است، از جمله افرادی هستند که نام آنها در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌‌داری آمریکا قرار گرفته است.

در همین حال «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد «وزارت امور خارجه آمریکا تعدادی از نزدیکان بشار اسد از جمله اسماء اسد را به دلیل ایجاد مانع در برابر حل سیاسی بحران سوریه تحریم کرد.»

اخیرا واشنگتن اعلام کرد به تحریم‌هایی که علیه دولت سوریه به موجب قانون «سزار» اعمال کرده بود و بیش از ۹۰ فرد و نهاد سوری را در بر گرفته، ادامه خواهد داد.

سفارت آمریکا در سوریه در حساب خود در شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی به زبان عربی و انگلیسی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قانون «سزار» را یکسال پیش به منظور پاسخگو کردن بشار اسد و دولت او به امضا رساند.

در این توییت همچنین ادعا شده است: «از آن زمان ما تحریم‌هایی را بر بیش از ۹۰ فرد و نهاد به خاطر حمایت ان‌ها از رژیم اسد در ادامه این جنگ وحشیانه و بی مورد اعمال کردیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار