ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

مدیر جدید انتشارات سوره مهر معرفی شد/ تلاش برای ثبت روز قصه‌گویی در تقویم رسمی کشور

هفته پیش مراسم معارفه علی اکبر شیروانی مدیر عامل جدید انتشارات سوره مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات کشورمان روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:


بیشتر بخوانید:


محسن حموله دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی شد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی محسن حموله را به‌عنوان دبیر ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی منصوب کرد.

فاضل نظری این انتصاب را به پیشنهاد معاون تولید کانون انجام داده و در این حکم اظهار امیدواری کرده است در سال جهش تولید و در ششمین دوره این جشنواره، گام‌های موثری در راستای توسعه کمی و کیفی صنعت اسباب‌بازی برداشته شود.

مدیر جدید انتشارات سوره مهر معرفی شد

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل انتشارات سوره مهر با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محسن مومنی شریف عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری و جمع محدودی از مدیران حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم با تکریم عبدالحمید قره‌داغی، علی اکبر شیروانی به عنوان مدیرعامل انتشارات سوره مهر معارفه شد.

در ابتدای برنامه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ضمن تشکر از مدیران سابق حوزه هنری و انتشارات سوره مهر، گفت: شجره طیبه سوره مهر طی این مدت باغبان‌های صالحی داشته که این چنین به باروری و بالندگی رسیده است. ما قدردان این افراد هستیم.

وی درباره انتصاب مدیرعامل جدید سوره مهر اظهار کرد: قره داغی با تلاش و کوشش فراوانی که در این سال‌ها داشت، سوره مهر را به جایگاه بالایی رساند و اگر حضور جدی‌تر وی در حوزه هنری را احساس نمی‌کردم این جابه جایی را صورت نمی‌دادم. این تغییر مدیریت یک ضرورت بود و خدا را شاکرم که شیروانی از دل انتشارات برآمده است. امیدوارم که با مدیریت وی، سوره مهر هر چه بیشتر در زمینه‌های مختلف بدرخشند.

کتاب «تن تن و سندباد» به چاپ چهلم رسید

رمان «تن تن و سندباد» اثر محمد میرکیانی در انتشارات قدیانی به چاپ چهلم رسید. این کتاب با شمارگان ۳ هزار و ۳۰۰ نسخه منتشر شد. کتاب «تن تن و سندباد» نخستین کتابی بود که با موضوع تهاجم فرهنگی نوشته شد. این کتاب در دهه هفتاد به نگارش درآمد و مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ بر این کتاب تقریظ نوشتند.

یلدا در تقویم رسمی کشور روز قصه و قصه‌گویی نام می‌گیرد؟

ثبت سی‌ام آذر (شب یلدا) در تقویم رسمی کشور به نام روز قصه و قصه‌گویی، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده است و به زودی در دستور کار این شورا قرار می‌گیرد.

فاضل نظری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون چندی پیش با ارسال نامه‌ای رسمی به سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این پیشنهاد را با هدف پاسداشت و هدایت هدف‌مند میراث معنوی یلدا و سنت ارزشمند قصه و قصه‌گویی به‌صورت رسمی مطرح کرد.

گسترش ظرفیت بخش شعر بزرگسال در مهمترین رویداد ادبی سال ۹۹

بهروز جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات و دبیر اجرایی پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر، در گفتگو با درباره برگزاری این دوره از جشنواره گفت: امسال پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر را مطابق با شیوه نامه اجرایی آن در دوره‌های قبل برگزار می‌کنیم. در این دوره قرار است به بخش‌های شعر بزرگسال جشنواره شعر فجر افزوده شود. از این رو آثار در پنج بخش شعر کلاسیک، نو (نیمایی و سپید)، محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر داوری خواهند شد.

وضعیت انتشار کتاب در آذر ماه سال جاری

ناشران تا سی ام آذر ماه سال جاری، ۵ هزار و ۱۰۷ عنوان کتاب در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت کردند. از میان این آثار ۳ هزار و ۵۱۹ عنوان تألیفی و هزار و ۵۸۸ عنوان ترجمه بود. ناشران تهرانی ۴ هزار و ۱۵۷ عنوان و ناشران شهرستانی ۹۵۱ عنوان کتاب منتشر کردند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار