تشکیلات میلیاردی فساد در نظرآباد هوا رفت/ ردپای مدیران سابق آموزش و پرورش و شهرداری در پرونده پولشویی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد البرز از بازداشت ۱۰ متهم مرتبط باپرونده زمین خواری، اختلاس، ارتشا، پولشویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، روح الله احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از بازداشت ۱۰ متهم مرتبط باپرونده زمین خواری، اختلاس، ارتشا، پولشویی و سرقت اسناد رسمی خبر داد و گفت: در سال ۱۳۶۱ با رای حاکم شرع وقت کرج، در اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها، شرکت مقدم مکلف به پرداخت سرانه خدماتی به مبلغ ۳۵ میلیون تومان شد و از آنجا شرکت در آن زمان که تمکن مالی نداشت، متعهد شد ۱۰۰ هکتار از اراضی خود را به جای پرداخت نقدی به شهرداری واگذار کند.

او با اشاره به این که به دلیل اهمال و سهل انگاری مسئولان اسبق شهرداری نظرآباد، برای اخذ سند رسمی این املاک اقدام لازم انجام‌ نشده بود، افزود: برخی افراد سودجو در شرکت فلاحتی که از شرکت مقدم مجزا شده بود، با اشرافی که نسبت به موضوع داشتند با نفوذ در شهرداری همچنین پرداخت رشوه به برخی کارکنان، مدارک واگذاری این املاک را به سرقت برده اند و سپس با استناد به مدارک مالکیت قبلی شرکت مقدم، علیه شهرداری دادخواست خلع ید می‌دهند و حکم تخلیه و تخریب برخی املاک شهرداری از جمله فرهنگسرای شهرستان را می‌گیرند.

احمدی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضایی به استان البرز و دستور مقابله قاطع با هرگونه فساد از جمله زمین خواری‌ها، گفت: با بررسی برخی اسناد تخلف گسترده در برخی ادارات شهرستان از جمله شهرداری، اداره ثبت اسناد و آموزش و پرورش، به ضابطین ماموریت داده شد ابعاد پرونده را بررسی نتیجه تحقیق از متهمان را به مرجع قضایی گزارش کنند.

دادستان نظرآباد از احضار متهمان به دادسرا و شعبه بازپرسی گفت و افزود: متهمان پرونده در اظهارات خود به بزه‌های ارتکابی خود از جمله، اختلاس، ارتشا​، کلاهبرداری کلان، سرقت اسناد دولتی و زمین خواری اقرار کردند و به این ترتیب قرار بازداشت موقت ده متهم پرونده صادر شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواداینانلو نیکجک
۰۰:۳۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
باسلام و در کمال ادب، اینجانب از آباء و اجدادي در نصيراباد شهريار كشاورز و داراي نسق زراعي ميباشيم. در سطح شهرستان شهريار اراضي موقوفه بسياري وجود دارد كه حدود ٨٠٠هكتار مربع فقط در نصيراباد موقوفه ميباشد در ٤سال گذشته با مراجعات مكرر به اداره اوقاف شهريار، دادگستري شهريار و شهرداري باغستان شهريار مداركي جمع آوري نمودم كه اثبات مينمايد فساد بسیاری وجود دارد، يك اكيپ از اداره اوقاف با همدستی یکسری کارچاق کن، دلال و زمین خوار که در دادگستری و شهرداری نفوذ دارند زمينهاي موقوفه ، نسق داران و منابع طبيعي و رودخانه ها را با قولنامه هاي جعلي و سندسازي و باندبازی سند اجاره صادره میکنند و در بعضی از موارد حکم الزام به سند از دادگاه میگیرند که به اصطلاح قانونی میدهند وبا شهرداری زدوبند میکنند، کلیه مدارک موجود است. خواهشمندم به سربازان گمنام امام زمان (عج) شکایت و مدارک مستند و شواهد بنده را اعلام نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ماشاءالله مملكت ما آنقدر غني هست كه هرچه زمين خوار زالوصفت ميگيرن تمامي ندارد.ديگه حالم بهم ميخوره از زمين خوار/رشوه خوار/حرام خوار/خونخوار/شراب خوار/مال مردم خوار/كوه خوار/جنگل خوار........بقيه اش رو شما بگيد.