سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در دوم دی ماه

بازار امروز متعادل و منفی در اکثر نماد‌ها آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بازار امروز (سه شنبه، دوم دی ماه) در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز متعادل و منفی  آغاز به کار کرد.

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای فرابورسی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در دوم دی

برترین عرضه و تقاضا در نمادهای بورسی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در دوم دی

در گروه فرآورده‌های نفتی شاید فاصله گرفتن نماد شپنا از کف قیمت روزانه و قرار گرفتن نماد در سطح قیمتی ۱۳۹۳ تومان هستیم. شبندر نماد خوش معامله این روز‌ها با افزایش تقاضا در محدوده صفر تابلو قرار گرفت. شبریز نمادی که در معاملات روز گذشته با صف خرید همراه شد در معاملات امروز در محدوده بالای ۳ هزار تومان افت بیش از ۱ درصد دارد. شتران نیز در قیمت ۱۱۴۱ تومان افت ۲ درصد دارد.

در جریان معاملات متعادل گروه بانکی‌ها نماد وپارس در قیمت ۳۹۴ تومان قیمت دارد و افت ۱ درصد را تجربه می‌کند. ونوین با رشد بیش از ۲ درصد در قیمت ۵۶۹ تومان قرار دارد. وتجارت در قیمت ۳۲۵ تومان افت ۲ درصد دارد. وبملت در قیمت ۴۸۸ تومان قرار دارد.

افت هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۴هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های ونیکی، خبهمن و فخوز بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، شپنا و فولاد بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

شبندر با نوسانات مثبت همراه شد و اکنون در قیمت ۲۸۴۰ تومان داد و ستد می‌شود. شبریز نیز مثبت شد.

در گروه فلزات اساسی معاملات نماد‌های فروس، فاسمین، هرمز، فخوز و وتوکا در مدار مثبت دنبال می‌شود.

فولاد در قیمت ۱۴۱۷ تومان با افت ۱ درصد مواجه است.

فملی در قیمت ۱۵۵۲ تومان با عقب گرد بیش از ۲ درصدی قیمت مواجه است.

ذوب در مرز ۵۵۰ تومان قرار دارد و تا به این لحظه با حجم ۲۱ میلیون سهم همراه است.

موج تقاضا و جذاب شدن سطوح قیمتی اغلب نماد‌های بزرگ و شاخص ساز گروه‌های فلزی، خودرویی و بانکی باعث شد تا اکنون شاهد سبز پوشی عمده نماد‌های این گروه‌ها باشیم.

نماد وپارس در گروه بانکی به صف خرید نشست و ونوین در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

گروه خودرویی هم رنگ عوض کرد و اکنون شاهد سبز پوشی تمام نماد‌های این گروه هستیم. خودرو در قیمت ۳۴۷ تومان با رشد ۳ درصد همراه است. خساپا با قدرت خریداران در یک قدمی صف خرید قرار گرفت. خگستر با گذر از حجم بیش از ۲۸۵ میلیون سهم در سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

شاخص کل از منفی به مثبت رسید.

با جذاب شدن سطوح قیمتی عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز شاهد بازگشت روند از محدوده منفی به مثبت و حتی در اکثریت نماد‌ها نظاره گر شکل گیری صف خرید هستیم.

شاخص کل در این دقایق با رشد بیش از ۵ هزار واحد همراه است.توجه سهامداران به نماد‌های کوچک همچنان ادامه دارد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هزار و ۶۸۰واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۸درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۹۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۴۵میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های شستا، شپنا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های شاروم، وسپهر و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۵۴میلیارد تومان رسید.

جو عمومی گروه دارویی همانند روز گذشته مثبت است.برکت٬ والبر٬ دتولید٬ پخش٬ دعبید٬ دلقما٬ دکوثر٬ دامین٬ دبالک و دفارا از جمله نماد‌های پر تقاضای گروه اند.

خودرو و خساپا هم به صف خرید نشستند.

گروه انبوه سازی نیز با بهبود تقاضا امروز معاملاتی نسبتا مثبت را تجربه می‌کنند. ثشاهد٬ثنوسا٬ وساخت٬ثعمرا٬ ثاباد٬ ثشرق٬ ثامان٬ ثباغ٬ ثعتما و ثزاگرس نماد‌های مورد توجه گروه اند.

در ساعت ۹و ۴۰دقیقه صف‌های خرید حدود چهار هزار و ۱۶۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۱۷۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۹۹۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید بوعلی، وگردشح و قرن به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پتروشیمی بوعلی سینا بیش از ۶۲۵میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش غبهنوش، گشان و فوکا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۸۵۵میلیارد تومان (۴۵درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۶۵میلیارد تومان (۸۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوز استقلال (کباده) به ۲۷.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای بیش از ۹۳۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «مواد و محصولات دارویی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۴۳۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «لاستیک و پلاستیک» با فشار فروش ۱۳۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۹درصد از پنج هزار و ۳۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۳۱۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۲۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزار و ۶۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

خدمات فنی و مهندسی با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. رنیک٬ رتکو٬ تابا٬ خفولا و تپولا نماد‌های مورد توجه گروه اند. رمپنا مثبت و متعادل است.

گروه هتل داری با نوسان قیمت همراه اند. سمگا و گدنا با افزایش تقاضا معامله می‌شوند. گکیش با گرایشی منفی متعادل داد و ستد می‌شود. گشان پر عرضه‌ی گروه است.

در ساعت ۱۱:۲۰ مجددا شاهد رنج کشی مثبت در نماد‌های گروه پالایشی هستیم. شبریز در سقف قیمت روزانه قرار گرفت. شبندر با رشد ۳ درصد همراه شد.

تقاضا در گروه بانکی افزایش یافت.

در این دقایق شاهد افزایش تقاضا در نماد‌های بانکی هستیم. وتجارت پیشروی ۳ درصدی قیمت را تجربه می‌کند و در قیمت ۳۴۴ تومان دنبال می‌شود. وبصادر در قیمت ۳۱۷ تومان قرار دارد و پیشروی ۴ درصدی را نشان می‌دهد. صف خرید #وپارس به بیش از ۱۱۱ میلیون سهم رسید.

حقیقی‌ها امروز حدود ۸۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۵۱۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۸درصد یعنی ۱۴هزار و ۵۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «مواد و محصولات دارویی» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد کپارس، خساپا و خودرو لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فولاد، شستا و فملی معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت کاشی پارس معادل ۸۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی فولاد مبارکه اصفهان با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱۶نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول هزار و ۴۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار