شروع ساخت "پارک بانوان" در دو شهرستان کرمانشاه و سنقر

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت "پارک بانوان" در دو شهرستان کرمانشاه و سنقر و کلیایی،گفت : پیگیر ساخت پارک بانوان در تمام شهرستان‌های استان هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زهره رستمی مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه از پیگیری برقراری عدالت جنیستی در استان به عنوان مهمترین این اقدامات یاد کرد و گفت : عدالت جنسیتی یعنی برقراری تناسب میان مردان و زنان در زمینه دسترسی به امکانات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که نباید با برابری جنسیتی اشتباه گرفته شود.

او گفت : برای ایجاد این عدالت جنسیتی، ۱۷۹ شاخص در قالب هشت محور و ۴۵ فعالیت تعریف شده که در حال رصد آن‌ها در استان از طریق دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری کرمانشاه، آموزش و پژوهش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، حمایت‌های اجتماعی، مشارکت سیاسی و تصمیم سازی و فرهنگ و اجتماع را هشت محور تعریف شده در بحث تامین عدالت جنسیتی در استان عنوان کرد.

رستمی ادامه داد: شاخص‌های این هشت محور از طریق دستگاه‌های اجرایی در حال رصد است و اگر در شاخصی ضعیف باشیم باید دستگاه مربوطه پاسخگو بوده و آن شاخص را تقویت کند.

او از تصویب سند "ارتقا وضعیت زنان استان" در شورای برنامه ریزی استان خبر داد و افزود: در این سند هم فعالیت‌های استان در زمینه ارتقا شاخص‌های مطرح شده در حوزه برقراری عدالت جنسیتی پیگیری و رصد می‌شود.

تمام شهرستان‌های کرمانشاه صاحب "پارک بانوان" می‌شوند

رستمی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی بانوان، از راه اندازی "پارک بانوان" کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد و افزود: متاسفانه این پروژه چند سالی متوقف ماند، اما با پیگیری‌های که در یک سال و نیم گذشته صورت گرفته در نهایت استارت این پروژه زده شد.

او افزود: در حال حاضر این پروژه در زمینی به مساحت حدود ۷۷۰۰ مترمربع در نزدیکی بیمارستان حضرت معصومه (س) در حال ساخت است و تا به امروز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رستمی ادامه داد: تلاش این است با شتاب بخشی به امور پروژه، پارک بانوان کرمانشاه تا پایان امسال آماده بهره برداری شود و بانوان کرمانشاهی بتوانند تعطیلات نوروز پیش رو از این پارک استفاده کنند.

مسئول امور بانوان استان، زمین والیبال و اسکیت، مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، محل نمایش فیلم، غرفه فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار، اتاق سلامت مادران و کلاس‌های آموزشی خانواده و مادر را از جمله امکانات این پارک عنوان کرد.

رستمی از پیگیری برای راه اندازی "پارک بانوان" در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این کار در حال پیگیری است و هم اکنون پارک بانوان شهرستان سنقر و کلیایی با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و پیش بینی می‌شود تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و در سایر شهرستان‌ها هم به ترتیب این پارک راه اندازی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.