عضو مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان:

همه شواهد دال بر نقش روسیه در حملات سایبری علیه آمریکاست

عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، تاکید کرد همه شواهد و مدارک حاکی از آن است که روسیه مسئول حملات گسترده سایبری علیه آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، راجا کریشنامورتی عضو کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی، با تاکید بر اینکه همه شواهد و مدارک نشان دهنده دست داشتن روسیه در حملات گسترده سایبری علیه آمریکاست، این سوال را مطرح کرد که چرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نمی‌خواهد اجازه دهد تا روسیه با عواقب این حملات روبرو شود.

کریشنامورتی افزود: «باید کاری کنیم که روس‌ها تاوان این حملات مکرر به زیرساخت‌های سایبری آمریکا را پس بدهند. ما چنین کاری انجام ندادیم، با وجود آنکه می‌دانستیم روس‌ها قصد دارند این نوع حملات را اجرا کنند و در طول چهار سال گذشته، بار‌ها شاهد این حملات بودیم. زمان آن فرا رسیده است که اقدام جدی انجام دهیم و اگر این کار را انجام ندهیم، اجازه خواهیم داد حملات سایبری دیگری اجرا شود».

تقریبا یک هفته پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر حمله گسترده سایبری به چندین نهاد مهم و حساس فدرال این کشور، همچنان دامنه و تبعات این حمله نامشخص است. گفته می‌شود که برخی از مراکز کلیدی همچون وزارت امنیت داخلی، آژانس ناظر بر زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای آمریکا و چندین شرکت قدرتمند فناوری و امنیت از جمله مایکروسافت هدف حمله قرار گرفتند.

کارشناسان آمریکایی همچنان تلاش می‌کنند تا مشخص شود که هکر‌ها دقیقا چه اطلاعاتی را به سرقت برده‌اند و دقیقا به کدام بخش‌های حساس اطلاعاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند. مقامات ارشد آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، هنوز اظهار نظری درباره جزئیات این حمله ارائه نکرده‌اند. به گفته مقامات فدرال «خطر جدی» بخش‌های مختلف دولت را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار