هاشمی؛

تهران هنوز خصوصیات شهری برای همه را به دست نیاورده است

رئیس شورای شهر تهران درباره برنامه پایتخت در ۱۴۰۰ توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در آیین آغاز ویژه برنامه‌های تهران ۱۴۰۰ که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد اظهار کرد‌: در سال ۹۷ شورای شهر تهران مصوبه‌ای درباره تهران ۱۴۰۰ مطرح کرد.

وی ادامه داد: این مصوبه در صحن به تصویب رسید و بنا شد شهرداری برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۰ به صورت لایحه‌ای به شورای شهر تهران تقدیم کند تا پس از تصویب رسیدن به مرحله اجرا در بیاید.

رئیس شورای شهر تهران گفت:، اما متاسفانه این مصوبه به شهرداری بازگشت و به دلیل تغییراتی که در مدیریت داشتیم با تاخیراتی مواجه شد، اوایل امسال بود که مصوبه شورا آمد، اما به تصویب نرسید و در نهایت برند ۱۴۰۰ در جلسه هم اندیشی مطرح شد و قرار شد تا پس از تکمیل شدن به تصویب برسد و ما هنوز منتظریم تا این برنامه به دست ما برسد تا آن را تصویب کنیم.

هاشمی درباره برنامه ۱۴۰۰ گفت: تهران در سال‌های گذشته و در دوره قاجار و پهلوی جمعیت بسیار کمی داشته است و اکنون حدود ۱۰ میلیون جمعیت دارد و اگر اقمار تهران را هم جزئی از آن حساب کنیم شاید بتوان گفت که هم اکنون جمعیت شهر تهران چندین برابر شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران تجربه توسعه پایدار متوازنی را پشت سر نگذاشته است گفت: می‌توان گفت که درست است که شعار تهران شهری برای همه داده میشود، اما این احساس به من دست داده است که تهران باید به سمتی برود تا شهری برای زندگی شود متاسفانه تهران هنوز خصوصیات بسیاری را به دست نیاورده است و من فکر می‌کنم که در شورای شهر باید به این موضوع توجه کنیم که چگونه در ۱۴۰۰ تهران را تبدیل به شهری برای زندگی کنیم.


بیشتر بخوانید

بررسی طرح الزام شهرداری به تهیه لایحه رویداد تهران 1400


هاشمی ادامه داد: سه نکته مهم است که می‌تواند تهران را تبدیل به شهری برای زندگی کند و مهمترین عنصری که اکنون منجر به آن شده تا تهران شهری مناسب برای زندگی نباشد آلودگی هوا است محیط زیست این شهر هم اکنون دچار بحران شده و در کمیسیون محیط زیست شورا ایده‌های خوبی درباره محیط زیست شهر مطرح شده است که می‌تواند برای ۱۴۰۰ مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به آلودگی هوا گفت: استفاده از سوخت‌های فسیلی، ایجاد ذرات معلق در هوا و در نتیجه حمل و نقل خصوصی تهران را به سمت آلودگی بیشتر می‌برند و این دست موارد باید تغییر کنند.

وی ادامه داد: باید به سمت حمل و نقل عمومی کاملاً محیط زیستی پیش برویم تا از جهت آلودگی هوا تهران را تاب آور کنیم و برنامه‌های متعددی در زمینه‌های پسماند، آلودگی هوا و محیط زیست باید در ۱۴۰۰ مطرح شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تاب آوری گفت: در این موضوع زلزله و سیل مطرح است و می‌دانید که همه منتظر یک زلزله ویرانگر در تهران هستند و باید در سده ۱۴۰۰ این موضوع برطرف شود کار‌های اورژانسی مانند آب و برق اضطراری باید در شهر تهران اجرایی شوند.

هاشمی با اشاره به تاب‌آوری در مسائل اجتماعی اظهار کرد: تهران در این حوزه از همه نظر دچار چالش است چه بحث معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و چه کودکان کار و به طور کلی تمام پارامتر‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرند تا در ۱۴۰۰ این مشکل هم برطرف شود.


بیشتر بخوانید

برگزاری نخستین نشست شورای همفکری "تهران ۱۴۰۰"


رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حوزه شهرسازی خطا‌های فاحشی در تهران صورت گرفته و مدیریت‌های مختلف در بحث شهرسازی منجر به آن شدند تا توسعه متوازنی در حوزه شهرسازی نداشته باشیم و باید در قرن جدید تمامی این مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: برای رسیدن به شهری برای زندگی همه باید تمام مسائل را مد نظر قرار دهیم تمام اعضای شورای شهر در خدمت هستند تا برنامه‌ای آبرومندانه که مورد قبول همگان است را در اختیار قرار دهند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار