آغاز عملیات حفاظتی پل تاریخی کرج

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: با همت کارشناسان میراث فرهنگی استان، عملیات حفاظت از بنای تخریب شده پل دختر کرج با تعبیه چادر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فریدون محمدی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: با همکاری و مساعدت فرماندار شهرستان کرج و استاندار البرز، مقرر شد تا اقداماتی از قبیل تامین بودجه، لایروبی و مهار افتادگی، برای شروع عملیات اجرایی حفاظت و مرمت اضطراری این پل تاریخی در دستور کار نهاد‌های مربوطه قرار گیرد.

محمدی گفت: بخش عمده آسیبی که متوجه این اثر تاریخی بود ریزش آب‌های سطحی و همچنین آب‌هایی است، که به منظور آبیاری فضای سبز پیرامون آن جریان دارد و مستقیما وارد پایه‌های شرقی طاق پل می‌شود که به همین خاطر تمام بدنه سطح پل با چادر پوشیده شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: همچنین در نظر داریم با نصب تجهیزات مورد نیاز، اقدام به مهار افتادگی در قسمت چشمه طاق شرقی پل کنیم تا از احتمال ریزش و بروز حادثه‌ای جدید جلوگیری شود.

او گفت: برای ترمیم بخش فروریخته پل دختر کرج استانداری البرز، شهرداری و وزارت میراث فرهنگی هرکدام مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته اند که به محض اختصاص کار احیاء آغاز می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.