ائتلاف فتح حمله به منطقه سبز بغداد را محکوم کرد

رئیس ائتلاف فتح عراق حمله به هیئت‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک در بغداد را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، «هادی العامری» رئیس ائتلاف فتح و سازمان بدر عراق، به حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق واکنش نشان داد.

او با صدور بیانیه‌ای کوتاه گفت: حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک و تیراندازی‌های بی هدف و ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان در بغداد را به شدت محکوم می‌کنیم.

العامری افزود: اینگونه عملیات گلوله باران به هیچ وجه توجیهی ندارد و سازمان‌های امنیتی باید به وظایفشان در قبال حفظ امنیت و برقراری قانون عمل کنند.

گردان‌های حزب الله عراق، جریان صدر، جریان حکمت ملی استفاده از سلاح خارج از چارچوب قانون که تهدیدی برای جان غیرنظامیان است به ویژه در این مقطع زمانی را محکوم کردند.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق نیز در این راستا با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله راکتی، چنین اقداماتی در اصل حاکمیت کشور و تلاش‌های ملی برای حفظ اقتدار حکومت را هدف قرار داده است و می‌تواند به وجهه بین‌المللی عراق و روابط خارجی آن آسیب برساند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق درباره جزئیات این حمله راکتی اعلام کرد: یک گروه منطقه سبز بغداد را هدف حملات راکتی قرار داد. این حمله تلفات جانی نداشت. سکوی پرتاب راکت‌ها منطقه معسکر الرشید بغداد بود. این راکت‌ها به محوطه یک مجتمع مسکونی در منطقه القادسیه نزدیک منطقه سبز بغداد اصابت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار