ولیعهد عربستان در سودای علنی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها به رغم مخالفت‌‌ها

به رغم برخی مخالفت‌های داخلی در خاندان سلطنتی عربستان، ولیعهد این کشور همچنان مایل به علنی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های رسانه‌ای بار دیگر بر تمایل ولیعهد جوان عربستان برای داشتن روابط علنی با رژیم صهیونیستی صحه گذاشت.

روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس در گزارشی با پرداختن به خیانت اعراب به آرمان فلسطین نوشت شاهزادگان سعودی در مورد به رسمیت شناختن و عادی سازی روابط با اسرائیل اختلاف نظر دارند، این در حالیست که ولیعهد سعودی‌ها به احتمال قریب به یقین آماده امضا توافق صلح با تل‌آویو است.

این رسانه انگلیسی می‌نویسد پس از عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تمایل محمد بن سلمان برای داشتن روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی بیشتر شد. برغم تمایل نزدیک به آشکار ولیعهد عربستان به علنی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفته می‌شود برخی از اعضای خانواده سلطنتی با این اقدام مخالف هستند.

از جمله مخالفان برجسته عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها شاهزاده ترکی الفیصل، پسر عموی بن سلمان است که بیش از دو دهه رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود. وی در مخالفت با به رسمیت شناختن اسرائیل سرسخت است. الفیصل اخیراً تل آویو را به عنوان "آخرین قدرت استعمار غرب در خاورمیانه" توصیف کرد.

در اواخر نوامبر در رخدادی بی سابقه که مقدمه چینی برای علنی سازی روابط تعبیر می‌شود، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفری محرمانه به ریاض داشت و در حضور وزیر خارجه آمریکا با بن سلمان دیدار کرد. هر چند مقامات صهیونیست و سعودی بعد‌ها منکر این دیدار شدند.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان و مراکش در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. شیوخ خلیج فارس با نادیده گرفتن آرمان فلسطین روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده اند و دیگر عرب‌های خلیج فارس نیز در صف پیوستن به خائنان قدس شریف هستند.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار