سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در یکم دی

بازار امروز متعادل و منفی در اکثر نماد‌ها آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز زمستان ۹۹ بازار بورس تهران در عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز، منفی آغاز بکار کرد، اما در مقابل افزایش تقاضا در اکثر نماد‌های هم وزن را نظاره گر هستیم.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵ دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در یکم دی

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در یکم دی

در گروه فلزات اساسی نوسانات معاملاتی اکثر نماد‌ها منفی است و شاهد افت بیش از ۱ درصد قیمت در نماد فولاد هستیم. فملی در قیمت ۱۵۷۰ تومان قرار دارد و فاسمین در قیمت ۱۹۹۱ تومان افت ۱ درصد تجربه می‌کند.

در گروه زراعت، زشریف به صف خرید رسید.پارسان هم به مدار مثبت رسید.کاوه هم سبزپوش شد.

در گروه خودرویی‌ها شاهد عقب گرد قیمت در اکثر نماد‌ها هستیم. نماد خودرو در قیمت ۳۳۸ تومان افت ۳ درصدی دارد و خساپا در قیمت ۲۴۵ تومان قرار دارد و کاهش ۳ درصدی قیمت را تجربه می‌کند.

خگستر هم افت ۴ درصدی دارد. قدرت خریدار در خبهمن اجازه هم مسیری به سهم نداده و سهم در محدوده صفر تابلو دنبال می‌شود.

در قطعه ساز‌ها #خکار سهم که اخبار بنیادی خوبی این روز‌ها به بازار تزریق کرده است با صف خرید قابل توجهی دنبال می‌شود.

شبندر به دلیل تعدیل سود در گزارش حسابرسی، مثبت شد.

شاهد افزایش نسبی تقاضا در نماد وبملت در گروه بانکی‌ها هستیم. وتجارت در قیمت ۳۳۲ تومان دنبال می‌شود و افت ۲ درصد دارد. دی در قیمت ۴۴۳۰ تومان داد و ستد می‌شود. شاهد نوسانات مثبت در نماد وپاسار و وپست هستیم.

افت ۸هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۱هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فخوز، بوعلی و برکت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، شپنا و خودرو بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در این دقایق شاهد سبز پوشی نماد فملی و قرار گرفتن آن در قیمت ۱۶۱۲ تومان هستیم.

افزایش تقاضا برای نماد‌های پالایشی شاهد هستیم.

بانکی‌ها امروز با معاملاتی نوسانی همراه اند. وبملت٬ وتجارت٬ دی٬ وپارس٬ وبصادر٬ وپاسار و وسینا منفی و متعادل اند.وبملت٬ ونوین٬ وپست٬ وملل و وخاور با تعادل میان خریداران و فروشندگان مثبت معامله می‌شوند. سامان با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شود.

بهبود نسبی تقاضا در بازار محسوس است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۶هزار و ۴۳۲واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۲هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۱درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۲۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۷۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های شپنا، شستا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های شاروم، بپیوند و زدشت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۶۴۵میلیارد تومان رسید.

نماد فاسمین در گروه فلزات اساسی با صف خرید همراه شد.

نماد دارایکم در قیمت ۱۷۵۰۰ تومان در حال داد و ستد است.

درساعت ۹ و ۴۰دقیقه صف‌های خرید حدود سه هزار و ۴۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۵۲۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۹۰۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید بوعلی، قرن و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پتروشیمی بوعلی سینا بیش از ۶۵۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش غبهنوش، گشان و فوکا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۵۷۰میلیارد تومان (۴۶درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۴۰میلیارد تومان (۷۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۷۵نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۰نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف تولید خاک نسوز استقلال (#کباده) به ۱۶.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای بیش از ۹۳۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «مواد و محصولات دارویی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۲۴۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «لاستیک و پلاستیک» با فشار فروش ۱۴۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۱درصد از چهاز هزار و ۹۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۶۶۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزار و ۶۶۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در گروه دارویی‌ها دیران رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۲۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. برکت امروز هم با صف خرید همراه است. دشیمی به بالاتر از سطح ۸۳۰۰ تومان رسید و رشد حداکثری را تجربه می‌کند.

در معدنی‌ها کاما رشد ۴ درصد دارد و در قیمت ۲۲۲۴ تومان قرار دارد. ومعادن در قیمت ۱۴۳۶ تومان دنبال می‌شود.

با افزایش عرضه حاکم شده در گروه خودرویی‌ها شاهد افت بیش از ۴ درصدی قیمت در نماد‌های خودرو، خساپا و خگستر هستیم.

در ساعت ۱۱:۲۰ در جریان معاملات خودرویی‌ها شاهد شکل گیری صف فروش بروی دو نماد خودرو و خساپا هستیم. خبهمن با گذر از حجم بیش از ۳۶ میلیون سهم همچنان با صف خرید بیش از ۱۲ میلیون سهم همراه است.

نماد بنو با رشد ۱۱ درصد در قیمت ۳۳۹۰ تومان بازگشایی شد.

صف فروش گروه خودرو سنگین تر شد.

صف فروش خودرو جمع شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار