خط و نشان شورای امنیت ملی آمریکا برای مجریان و عاملین حملات سایبری

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به بررسی عواقب حملات سایبری اخیر، اظهار کرد: پاسخی مناسب در انتظار عوامل این حملات است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان اولیوت سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی اظهاراتی با اشاره به حملات سایبری اخیر در این کشور که سبب آسیب دیدن بسیاری از زیرساخت‌های نرم افزاری و شبکه‌های دولتی آمریکا شده است، اظهار کرد: شورای امنیت ملی در حال حاضر بر روی بررسی عواقب این حمله تمرکز کرده است.

وی در این راستا افزود: شورای امنیت ملی آمریکا در جهت تسکین و بهبود وضعیت پیش آمده با شرکای بین‌سازمانی همکاری می‌کند.

اولیوت همچنین اعلام کرده است که، آمریکا قصد دارد تا پاسخی مناسب به بازیگران و مجریان این حملات سایبری دهد.

هکر‌ها طی چند روز اخیر توانسته اند به بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف آمریکایی همانند، وزارت خزانه‌داری، خارجه، تجارت، امنیت داخلی و سازمان امنیت ملی هسته‌ای این کشور نفوذ کنند و آن‌ها را مورد حمله قرار دهند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با بیان اینکه تنها چیزی که رسانه‌ها درباره آن حرف می‌زنند روسیه است، چین را مقصر حمله سایبری اخیر به کشورش دانست.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به این حملات، مسکو را متهم کرده است.

مسئولان فدرال آمریکا نیز با صدور هشداری فوری اعلام کردند طرف‌هایی که حملات سایبری علیه نهادهای دولتی این کشور را انجام داده اند، از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده کرده‌اند.

از سوی دیگر، ناتو نیز با اشاره به حملات سایبری علیه مراکز مهم دولتی آمریکا اعلام کرده است که تیم سایبری این سازمان در حال بررسی سامانه‌های رایانه‌ای خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار