پمپئو: بازگشت به برجام باعث بروز خطر علیه آمریکایی‌ها می‌شود

وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه دولت پیشین این کشور در زمینه صلح در خاورمیانه اقدامی صورت نداده است، مدعی شد بازگشت به برجام خطری برای آمریکایی‌ها تلقی می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، وزیر خارجه آمریکا نسبت به بازگشت دوباره واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران هشدار داد.

مایک پمپئو در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفت از زمان انعقاد توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ تاکنون شرایط خاورمیانه دستخوش تغییر شده است. وزیر خارجه آمریکا با انتقاد از رویکرد جو بایدن برای بازگشت به برجام مدعی شد: بایدن و حامیانش از اقدامات ایران راضی بوده و به این کشور اجازه اقدامات تروریستی در سراسر دنیا را داده اند.

وزیر خارجه آمریکا این را نیز به ادعاهای تکراری خود افزود: آن‌ها (دولت اوباما و بایدن) به ایران هزاران چک و پول نقد دادند. در واقع آن‌ها برای حمایت از صلح و ثبات در خاورمیانه هیچ اقدامی انجام ندادند.

پمپئو افزود: صرف نظر از اینکه چه کسی در سال ۲۰۲۱ رئیس دولت آمریکا خواهد بود امیدوارم متوجه این حقیقت باشد که خاورمیانه ۲۰۲۱ همانند خاورمیانه ۲۰۱۵ نیست و راضی کردن ایران تنها به بروز خطرات برای آمریکایی‌ها منجر خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در ماه‌های اخیر مدعی بازگشت به برجام شده است و البته بازگشت کامل ایران به تعهدات خود ذیل این توافق را پیش شرط اقدام در این باره عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به اینکه برخی مقامات بر این باورند که ترویج صلح در خاورمیانه بدون حل مسئله فلسطین غیر ممکن است، مدعی شد دونالد ترامپ اقدامات موثری در این زمینه صورت داده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار