وزیر صمت در بازدید از خط تولید ایران خودرو:

قیمت خودرو به زودی متعادل می‌شود

رزم حسینی با تاکید بر اینکه ساخت داخل اهمیت دارد، گفت: در آینده نزدیک با حذف دلالان، قیمت خودرو در بازار واقعی خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رزم حسینی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران خودرو سهم ۵۴ درصدی در بازار خودرو ایران را به خود اختصاص داده است، این شرکت با پیشینه‌ای ۶۰ ساله شرکتی نامدار در منطقه است. انجام تمامی تعهدات خودرویی به مشتریان را در دستور کار قرار داده‌ایم و همچنین رفع تعهدات خودرویی به مشتریان و کاهش هزینه‌های سربار را در این گروه صنعتی دنبال کرده‌ایم.

او با تاکید بر اهمیت افزایش تولید گفت: خودروسازان باید نسبت به افزایش تولید خود توجه ویژه داشته باشند. طبق اعلام مدیران تا پایان سال بیش از ۵۰ درصد در حوزه خودرو کشور افزایش تولید خواهیم داشت که با این افزایش تولید، قیمت‌ها در بازار متعادل‌ و واقعی‌تر خواهد شد. دلالانی که از فضای به وجود آمده سو استفاده کردند با افزایش تولید خودرو و متعادل شدن قیمت‌ها بدون شک متضرر خواهند شد.


بیشتر بخوانید


وزیر صمت گفت: برای داشتن یک خودروسازی خوب در کشور، باید اصلاحات در ساختار خودروسازان، سهام خودروسازان و مدیریت صنعت خودروسازی داده شود؛ ما هم به دنبال اصلاح صنعت خودرو هستیم. این اتفاق باید گام به گام و مرحله به مرحله اتفاق بیفتد و با ایجاد بازار رقابتی خودروی با کیفیت به دست مردم برسد.

او ادامه داد: حدود ۲ ماه است که در کمیته تخصصی خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارشناسان با توجه به تجربه چهل ساله در این حوزه تصمیمات خوبی گرفته شده است. به دنبال ارتقاء توان تولید بخش خصوصی برای ایجاد بازار رقابتی هستیم.

رزم حسینی در ادامه فرایند بازدید خود در خودروسازی سایپا حضور پیدا کرد و با تاکید بر اهمیت داخلی سازی محصولات گفت: به خودروسازان و شرکت‌هایی که در جهت خودکفایی، قطع وابستگی و تکیه بر ساخت داخل با استفاده از توان داخلی گام بردارند باید امتیاز‌های ویژه‌ای داده شود.

همچنین سلیمانی مدیرعامل سایپا تصریح کرد: مطابق با برنامه ریزی‌های وزارت صمت موضوع رقابتی شدن اوضاع مد نظر قرار گرفته است و تا ۳ سال آینده ۱۰ محصول جدید این شرکت خودروسازی معرفی خواهد شد. خودرو شاهین ما تماما توسط کارشناسان داخلی طراحی شده است و از نظر استاندارد در سطوح بالایی قرار دارد و حتی توانسته ۳ ستاره ایمنی اروپا نیز را کسب کند.

به گفته سلیمانی حدود ۸۵ درصد این خودرو ساخت داخل است و برنامه‌ریزی شده تا با افزایش حجم تولید این درصد کاهش پیدا کند. شاهین از حدود ۲ ماه دیگر وارد چرخه حمل‌ونقل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۹
آخه باچه روی این قیمت هارو به مردم میگین بخدامردم نبایدسوارخودروهتون بشن دنیاباقیمت های عادلانه خودرودست مردم میده اونم با شرایطی که طبقه ضعیف جامعه ماشین داربست چون اونها هم انسان هستن خانواده دارن ماشین می‌خوام دولت بایدبخاطرمردم باخودروسازهابرخوردکنه چون کاری کردن ماشین دارشدن ارزوشده برای مردم طبقه پایین که تو خواب میبنه جدن مسعولین رسیدگی کنند دنیا به مامخنده باید غورعکشی بشه ماشین بخریم شرکتهاحق ندارن بااین شرایط ادامه بدن هرکس خودرو بخوادبایدبره همون دقیقه شرکت بهش ماشین بده همین شرایط باعث شده قیمت خودروبالا بره خواهش میکنیم رسیدگی کنین یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
720 میلیون خیلی متعادل است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۲۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
آری دارد متعادل می‌شود

قیمت تارا 800 میلیون ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
این اقا یکبار سواذ پراید شود تا متوجه شود این دو فرغون ساز چه ظلمی به مردم میکنند بااین قیمتها نجومی ومحصولات قاتل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
مشخص نکردید متعادل شدن یعنی نزدیک به قیمت دلالی و بازار یا کاهش قیمت!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام
از قدیم الایام گفتن دروغگو دشمن خداست. قضاوت با ملت بزرگ ایران
آخرین اخبار