در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کرونا ساختار برنامه «بچه محل» را به هم ریخت/ انتقاد از بی‌توجهی به حوزه کودک

نویسنده مجموعه «بچه محل» از سختی‌های تولید برنامه در حوزه کودک و نوجوان گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،«بچه محل» به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده و کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و نویسندگی محمد درویشعلی‌پور تهیه شده است.

این مجموعه تلویزیونی هر روز ساعت ۱۹ با اجرای داریوش فرضیایی «عمو پورنگ» روی آنتن شبکه دو می‌رود و چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون و بازیگران شناخته شده کمدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند. «بچه محل» فضایی شادی را برای کودکانی که این روز‌ها در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، فراهم می‌کنند.

گفت و گو با بچه محلی ها/ کرونا ساختار برنامه را تغییر داد

به بهانه استقبال مخاطبان از این مجموعه، گفت‌و‌گویی با عوامل آن داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محمد درویش علیپور نویسنده «بچه محل» گفت: قصه این فصل از «بچه محل» برای بازه زمانی است که واکسن کرونا کشف شده، اما هنوز تأثیرات کرونا در زندگی مردم باقی مانده است. قرار بود این فصل به صورت نمایشی با حضور بچه‌ها باشد اما کرونا ساختار برنامه را تغییر داد.

گفت و گو با بچه محلی ها/ کرونا ساختار برنامه را تغییر داد

وی ادامه داد: در بچه محل شخصیت‌های جدیدی به قصه اضافه شدند. در فصل جدید، نوع داستان‌ها از حالت کودکانه صرف، به خانواده ارتقاء پیدا کرده است. 

این نویسنده درباره محور‌های اصلی قصه توضیح داد: در روایت داستان به موضوع تفیک زباله، کاهش پسماند و توجه به محیط زیست تمرکز کردیم. نکته دیگر در نمایش توجه به موضوع ازدیاد جمعیت، معضل تک فرزندی و البته در کنار این‌ها سبک زندگی است.

علیپور افزود: تلاش کردیم بچه‌ها با محیط زیست مهربان باشند؛ حداقل مثل ما نباشند، چون ما با محیط زیست مهربان نبودیم. امیدواریم نسل‌های آینده نگاه بهتری به محیط زیست داشته باشد.


بیشتر بخوانید:
هیچکس برای حوزه کودک فرش قرمز پهن نمی‌کند/ پیشنهاد‌های زیادی برای بازی در فیلم سینمایی دارم


این نویسنده درباره حوزه کودک توضیح داد: متاسفانه کار کودک به دلیل نگاه نادرست مدیریتی از دست رفته است. حوزه کودک جدی گرفته نمی‌شود. بسیاری از بازیگران و کارگردانان کاربلد سینمای ایران ابتدای کارشان را با کودک آغاز کردند. شخصیت‌هایی مثل رضاعطاران، حمید جبلی، ایرج طهماسب و اکبر عبدی با کار کودک وارد این حرفه شدند. برنامه‌ساز، سریال‌ساز و بازیگر کودک و نوجوان برای اینکه بیشتر جدی‌ دیده شود، این عرصه را ترک می‌کند و وارد فعالیت دیگری می‌شود.

گفت و گو با بچه محلی ها/

نعیمه نظام‌دوست درخصوص حضور خود در «بچه محل» گفت: با وجود اینکه چند سالی است در این مجموعه حضور دارم نمی‌دانم چه شد که احمد درویشعلی پور و محمد درویشعلی پور من را به عنوان مادر عموپورنگ انتخاب کردند.

وی ادامه داد: ابتدا فکر می‌کردم، نقش دیگری را برای من درد نظرگرفته باشند؛ حتی زمانی که درباره نقش مادر عموپورنگ با من صحبت کردند عصبانی شدم. بعد از یک هفته که فکر کردم و با چند نفر از دوستانم مشورت گرفتم، قبول کردم در این مجموعه حضور داشته باشم.

گفت و گو با بچه محلی ها/

نظام دوست عنوان کرد: از این تجربه پشیمان نیستم واقعا نقشم را دوست دارم. نقش‌های مقابل من هم بسیار خوب هستند و روی کار من تاثیر مثبت می‌گذارند. احساس خوبی با این نقش دارم. عوامل ما شبانه روز کار می‌کنند و بدون اینکه نسبت به چیزی اعتراضی داشته باشند، هم دل هستند.

بازیگر فیلم «هزار پا» بیان کرد: اولین روزی که با ما برای بازی در فصل جدید تماس گفته شد، بسیار ترسیدم؛ چراکه ما به عنوان بازیگر نمی‌توانستیم ماسک بزنیم و شرایط خیلی سختی را تحمل کردیم.

نظام دوست بیان کرد: انتظارم از مردم، عوامل سینما، تلویزیون و هنرمندان این است که کار کودک را جدی بگیرند و به عواملی که کار کودک انجام می‌دهند، احترام بگذارند؛ چراکه کودکان آینده سازان کشور هستند و اگر به بچه‌ها اهمیت بدهیم، بی تردید، اتفاقات بهتری در جامعه رخ می‌دهد.

ابراهیم شفیعی درباره حضور در این مجموعه گفت:  حدود ۹ سال پیش با گروه عمو پورنگ همکاری داشتم. سال پنجم از همکاری من با بچه محل و قبل‌تر از آن محله گل و بلبل است. با استقبالی که بچه‌ها و حتی بزرگسالان از این برنامه دارند، انرژی می‌گیریم.

گفت و گو با بچه محلی ها/

وی درباره کار‌های کودک ادامه داد: برنامه ریزی درستی برای کار کودک نشده است، که بودجه و زمان مناسبی برای این گروه سنی اختصاص دهند. البته کار کردن در زمینه کودک واقعا سخت است.

شفیعی اظهار کرد: من در طول فعالیتم همیشه کار کودک انجام دادم. حتی در شروع فعالیتم در شهرستان هم کار کودک کردم. در دوبله هم بیشتر به کار انیمیشن تیپ سازی علاقه دارم.

این بازیگر توضیح داد:گروه ما چند سال است که کار می‌کند و از این کار نتیجه می‌گیرند. هر لحظه و ساعت که در پشت صحنه حضور پیدا کنید، همان صمیمیت و شاد بودن را که سال‌های پیش در گروه حاکم بود، مجدد خواهید دید.

فرهاد بشارتی بازیگر نقش گیل خان گفت: سری جدید بچه محل با استقبال خوبی مواجه شده است. تلاش ما این بود که با شرایط کرونا لحظات شادی را برای بچه‌ها و خانواده آن‌ها فراهم کنیم.

گفت و گو با بچه محلی ها/

وی عنوان کرد: خیلی خوشحالم در این گروه حضور دارم. چهارمین سال از همکاری من با این گروه است و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۷:۰۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
عموپورنگ مگ جز برنامه شما از هیچ برنامه دیگه ای خوشم نمیاد. من متولد ۱۳۹۱ هستم و نتونستم برنامه های قبلی تون رو ببینم از این موضوع خیلی ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۲ دی ۱۴۰۰
سلام هیچ برنامه ای بچه محل نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
سلام این برنامه بچه محل عالی هست من این برنامه را هر روز میبینم و خیلی عالی هست لطفا فصل 4 بچه محل را بسازید لطفا در فصل جدید سربالا و داداش جان هم باشند نقش ها بسیار عالی هست ممنون از عوامل بچه محل که تو این شریط زحمت کشید و این برنامه جذاب را ساختید
Iran (Islamic Republic of)
حسنا
۱۳:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
برنامه ای بسیاااار بسیار عالی
خدا قوت

منتظر فصل های دیگش باشیم ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
سینا محمودی
۲۲:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
آقا پخشش نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
رزا
۲۱:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۶:۵۷ ۲۳ دی ۱۳۹۹
برنامه عالییییییی هست من هم خودش و هم تکرارشو و هم الان گلچینش رو با آبجی هام میبینم

من خودم ۱۴سالمه ابجیم ۸ و آبجی دیگم ۵
همه خیلی ایت سریال رو دوست دارن
لطفا ادامه بدینش
Iran (Islamic Republic of)
سینا محمودی
۱۶:۰۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خیلی افتضاح و بد است من با ساخت فصل 4 محله گل و بلبل و بچه محل به شدت مخالفم لطف کنید پخشش نکنید خیلی مزخرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من عاشق برنامه ی بچه محل هستم خواهشن فصل4بچه محل هم بزارید و داداش جان سربالا وبالابا لاهم حضور دا شته باشند عموپورنگ خواهشن کار کودک را ادامه بده من خواهرم یک سال نیم ش ایت برنا مه ی شما را نگاه میکند با من خواهشن بچه محل 4هم بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من 10 سالمه عاشق برنامه بچه محل هستم دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
Jj
۱۲:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
واقعا خیلی خوب بود من ۱۴سالمه میبینم و از عمو پورنگ خیلی خوشم میاد
Iran (Islamic Republic of)
سینا محمودی
۱۱:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
لطفا خواهشا فصل چهارم محله گل و بلبل و بچه محل را هم بسازید از سریال مزخرف پایتخت بهتر و عالی تر است.
Iran (Islamic Republic of)
سینا هاشم پور
۱۵:۰۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خیلییییی عالی فیلم بچه محل حیف که تموم شد خیلی برنامه خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
بسیار برنامه خوب وخانوادگی هست لطفادر ماههای بعد ادامه پیدا کند. در ضمن بعضی انتقادها از برنامه پوچ و عقب افتاده است. از همه عوامل تشکر میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۹:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
واای ما خانوادگی از دختر دوساله و پسر۱۳ساله ام تا همسر ۳۷ ساله اام میشینیم پای برنامه بچه محل...عاشق این برنامه اییم..از همینجا ب همه بچرو بچه های بچه محل خسته نباشید محکم میگیگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
برنامه بسیار خوبیه من دخترم ۲سالشه هر روز پورنگو نگاه می‌کنه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
بنویسید برنامه کودک
بخوانید برنامه‌ای عالی و بی نظیر برای همه‌ی سنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام دخترم من ۱۰ سالشه وعاشق بچه محل دستتون درد نکنه خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
بسیار برنامه خوبی هستش، خسته نباشید به همه عوامل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
تعجب میکنم از دوستانی که از این برنامه تعریف کردن!! واقعا چرا باید بچه ۶،۷ساله مشکلات بقول خودشون زناشویی دایی وزن دایی عمو پورنگ رو ببینن یا مشکلات عروس ومادر شوهر خانواده ی آقای راحت رو ویا...،به هیچ عنوان این برنامه برای کودکان وخردسالان مناسب نیست یک طنز سخیف که به درد بزرگسالان در دهه ۶۰ میخورد،متاسفانه بخاطر طراحی صحنه ورنگهای شادی که استفاده کردن در دکور این برنامه بچه ها جذب میشن،همیشه زمان پخش این برنامه به مشکل میخورم واقعا دوست ندارم پسرم این برنامه رو ببینه که مبادا از عبارات وتکه کلامهایی استفاده کنه که تو این برنامه استفاده میشه،در حقیقت هیچ تلاشی برای ارتقا آموزش وپرورش فکری کودک وارتقا فرهنگی جامعه صورت نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
این تفکر افراطی رو بردار
عشق و علاقه و صمیمیت بین اعضای خانواده کجاش بده؟
وقتی مادر و پدر تا حدودی علاقه رو بروز بدن فرزند هم تا حدودی بعضی مشکلاتش که در عرف خانواده باشه رو به پدر و مادر میگه تا مشکلات بزرگتری با مشاوره اشتباه با افراد دیگر براش به وجود نیاد
Iran (Islamic Republic of)
حسنا
۱۳:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
طرز فکرتون واقعن نادرسته ------ دوره زمونه عوض شده بچه های نسل جدید هم بروز تر شدن هم هوش ذهنی شون رفته بالا . اگه برنامه طبق هوش و علایق اونها نباشه ، به برنامه های مخرف ماهواره و.... رو میکنن. این برنامه میتونه جایگزین خوبی باشه، هم اموزنده ست هم سرگرم کننده ، منتظر پخش کارهای بعدی تون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
به خدا قسم که خیلی برنامه عالی و جالبی است.
Iran (Islamic Republic of)
اسکندری
۱۴:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
من وبچه هام باهم این برنامه رو میبینیم وخیلی هم دوستش داریم ممنون از عوامل این برنامه که تو این شرایط سخت زحمت میکشن تا لبخند وبه ما هدیه بدن خدا به همشون سلامتی بده و برقرار باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ماههاست که برنامه بچه محل دیگر تماشایی نیست.

تعدّد هنرپیشگان آنقدر زیاد است که تنها چیزی که به ذهن خطور میکند بی پولی عجیب قشر هنرمندان است

و دیگر اینکه بودجه ای کلان و نقد برای این برنامه درنظرگرفته شده که روز به روز بر تعداد بازیگران آن افزوده میشود


همون برنامه قدیمی سالهاپیش عموپورنگ بهتر بود
الان این برنامه بی محتوا ،و پوچ شده و مناسب اطفال نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
دوست عزیزم! بله حق با شماست .عموپورنگ قدیمی جذاب تر بود برا ما بچه های تقدیمی تر
الان بچهها هوش ذهنی شون رفته بالا با اون برنامه ها قانع نمیشن چون محتواش ساده و طبق هوش بچهای اون دوره بود ، وزن های جدید هرچند برا ما فرزندان دهه های پیشین جذابیت برنامه های قدیمی رو نداره اما برا نسل جدید جذااابه
Iran (Islamic Republic of)
سعید از همدان
۱۰:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
واقعا گروه بچه محل لحظات خوب و مفرحی رو برای بچه ها و خانواده ها فراهم کردند دم همشون گرم کاش تمام نشه خسته بباشید پهلوانان تلویزیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
بسیار برنامه خوبی است خدا قوت
آخرین اخبار