لیگ برتر فوتبال انگلیس؛

کریستال پالاس - لیورپول؛ آغاز ماموریت بهترین مربی جهان برای حفظ صدرنشینی

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس از امروز (شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس امروز از ساعت ۱۶ با دیدار تیم‌های کریستال پالاس و لیورپول آغاز می‌شود و پس از آن سه بازی دیگر برگزار خواهد شد. در دیگر بازی مهم منچسترسیتی در ورزشگاه سنت مری به مصاف تیم ساوتهمپتون خواهد رفت.

کریستال پالاس- لیورپول؛ آغاز ماموریت بهترین مربی جهان برای حفظ صدرنشینی/گواردیولا با پیروزی به استقبال کریسمس می‌رود؟

کریستال پالاس - لیورپول

لیورپول در شرایطی امروز به ورزشگاه "سلهرست پارک" سفر خواهند کرد که هفته گذشته موفق شد در رقابتی نزدیک با تاتنهام به صدر جدول رقابت‌های لیگ جزیره صعود کند.

شاگردان یورگن کلوپ هفته گذشته با پیروزی برابر تاتنهام صدرنشین موفق شدند از شاگردان ژوزه مورینیو سبقت بگیرند و با ۲۸ امتیاز از ۱۳ مسابقه صدرنشین جدید لیگ جزیره شوند.

در آن سوی میدان کریستال پالاس از ۱۳ بازی ۱۸ امتیاز کسب کرده است و در رتبه دوازدهم قرار دارد. با توجه به شرایط جدول و سوابق دیدار‌های ۲ تیم به نظر می‌رسد که لیورپول کار سختی برابر این تیم نداشته باشد.

مدافع عنوان قهرمانی که ۱۳ هفته برای رسیدن به صدر جدول انتظار کشید از این هفته به بعد مهمترین هدف و ماموریتش حفظ صدرنشینی خواهد بود. یورگن کلوپ که به تازگی به عنوان بهترین مربی سال ۲۰۲۰ انتخاب شده با توجه به نزدیک بودن امتیاز تیم‌ها در این فصل کاملا آگاه است که تیمش کار سختی پیش رو خواهد داشت.

آمار‌های ۲ تیم

  • کریستال پالاس از سال ۲۰۱۳ که به لیگ برتر بازگشته در ۱۴ مسابقه‌ای که برابر لیورپول برگزار کرده هرگز نتوانسته است دروازه خود را برابر این تیم بسته نگه دارد. عقاب‌ها هر ۶ بازی آخر خود برابر سرخ پوشان را واگذار کرده اند.
  • کریستال پالاس در ۱۴ بازی اخیر خود برابر لیورپول در لیگ برتر چهار پیروزی و یک تساوی به دست آورده و ۹ بار هم شکست خورده است.
  • لیورپول در لیگ برتر هر پنج بازی آخر خود در خانه کریستال‌پالاس را برده است.
  • لیورپول در ۱۳ بازی آخر خارج از خانه در شهر لندن فقط یک بازی را باخته و در ۱۲ بازی دیگر ۸ پیروزی و چهار تساوی به دست آورده است. این تیم با یورگن کلوپ در ۲۷ بازی لیگ در پایتخت فقط ۴ بازی را واگذار کرده است.
  • کریستال پالاس در ۲۱ بازی گذشته خود در لیگ برتر فقط یک بار توانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد که آن هم در اولین بازی این فصل بود.

ساوتهمپتون - منچسترسیتی

در دیگر دیدار مهم امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه منچسترسیتی در ورزشگاه "سینت مری"  به مصاف تیم ساوتهمپتون خواهد رفت.

شاگردان پپ گواردیولا که هنوز نتوانسته اند در رقابت‌های این فصل خود را در حد و اندازه‌های یک مدعی نشان دهند، هفته گذشته در دیدار خانگی برابر تیم ضعیف وست بروم ۲ امتیاز حساس را از دست دادند و با ۲۰ امتیاز از ۱۲ بازی در رتبه نهم جدول جای گرفته اند.

"سیتیزن ها" در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند موقتا خود را تا رتبه پنجم بالا بکشند و همین امر انگیزه‌های شاگردان پپ گواردیولا را دو چندان خواهد کرد، اما میزبان آن‌ها تیمی است که در این فصل جزو تیم‌های بالانشین جدول است و تا هفته سیزدهم نتایج بسیار خوبی گرفته است. این تیم با ۲۴ امتیاز از ۱۳ بازی و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

سوابق رویارویی ۲ تیم

  • ساوتهمپتون فصل گذشته در ماه جولای سیتی را یک بر صفر شکست داد و در این بازی به دنبال آن است که برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ در ۲ بازی متوالی برابر این تیم به پیروزی برسد.
  • ساوتهمپتون در ۲ فصل گذشته بازی ما قبل کریسمس را با پیروزی پشت سر گذاشته بود که هر ۲ بازی خارج از خانه (برابر هادرسفیلد و استون ویلا) بود.
  • منچسترسیتی در ۱۶ مسابقه‌ای که قبل از کریسمس خارج از خانه به میدان رفته فقط در ۲ بازی پیروز شده، ۵ شکست و ۹ تساوی نتیجه ۱۴ بازی دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار