مدیرعامل شرکت متروی تهران مطرح کرد؛

افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو در انتظار نقد شدن اوراق مشارکت

امام گفت: تاخیری که در آزادسازی اوراق مشارکت سال ۹۸ اتفاق افتاده و کار ما را تحت تاثیر قرار داده است و امیدواریم این منابع مالی آزادسازی شوند.

علی امام مدیر عامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر تامین بودجه در تحقق برنامه‌های مترو تهران اظهار کرد: متاسفانه تاخیری که در آزادسازی اوراق مشارکت سال ۹۸ اتفاق افتاده یک مقدار کار ما را تحت تاثیر قرار داده، البته با پیگیری‌های ارزشمندی که همکاران ما در حوزه مالی و ترافیک داشته اند، امیدواریم شاهد آزادسازی بخش مهمی از این پول باشیم تا کمترین آسیب در حوزه ساخت ایستگاه‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با دستور رئیس جمهور دو ایستگاه برج میلاد و امیرکبیر به بهره برداری رسمی رسیدند. خط ۶ متروی تهران که ایستگاه امیرکبیر در آن واقع شده ۳۲ کیلومتر طول دارد که از دولت آباد در منطقه ۲۰ شروع شده و تا منطقه سولقان در شمالی‌ترین منطقه ۵ شهرداری تهران ادامه دارد.

امام بیان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری این توفیق را داشته ایم که ۱۰ کیلومتر جنوبی خط ۶ را در چند مرحله افتتاح کنیم که ایستگاه امیرکبیر ششمین ایستگاهی است که در آن به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: هزینه‌ای که برای این ایستگاه انجام شده حدود ۲۹۰ میلیارد تومان است و حدود ۵ سال زمان برده تا این ایستگاه امروز به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: برنامه‌ای که شرکت متروی تهران برای سال جاری دارد، بهره برداری ۱۲ ایستگاه در خطوط ۶، ۷ و ۳ است که با بهره برداری از این دو ایستگاه بهره برداری از ۱۰ ایستگاه دیگر را در دستور کار داریم و طبیعتا باید منابع مالی لازم فراهم شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.