در دو روز آخر آذرماه؛

تردد در چهارمحال و بختیاری بعد از ساعت ۱۸ ممنوع است

به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا، تردد درون شهری طی دو روز آخر آذرماه بعد از ساعت ۱۸ در استان چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و قطع زنجیره شیوع این ویروس، تردد‌ درون شهری در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه جاری بعد از ساعت ۱۸ در استان ممنوع است.

او افزود: طی این دو روز، گروه‌های نظارتی متشکل از بازرسان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، دادستانی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی، نظارت‌های خود را تشدید می‌کنند.

جزایری برگزاری دورهمی‌های شب یلدا را خطر جدی در خصوص صعودی شدن شیب شیوع کرونا در استان دانست و گفت: بنا بر آخرین آمار‌های موجود عامل ۸۳ درصد ابتلا به کرونا در استان دورهمی‌ها و تجمعات فامیلی گزارش شده است از این رو تا زمانی که دورهمی‌ها پابرجا باشد نمی‌توان به قطع زنجیره شیوع امیدوار بود.


بیشتر بخوانید


جزایری با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا ناقلان بی‌علامت هستند، تصریح کرد: بیشترین مبتلایان به کرونا در استان در گروه سنی ۱۶ تا ۴۵ سال سن هستند این در حالی است که۸۰ درصد مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان برای افراد بالای ۶۰ سال رخ داده است.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: دورهمی‌ها به ویژه در شب یلدا برای بزرگتر‌های فامیل بیش از دیگران خطرناک است که در همین خصوص پیشنهاد می‌شود شب یلدا به شکل مجازی برگزار شود.

جزایری با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در روز‌های قبل از اعمال محدودیت‌های آذرماه به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۲ فوتی در استان بوده است، افزود: این میزان مرگ و میز با اعمال محدودیت در یک ماه اخیر به روزانه سه تا چهار مورد کاهش یافته است، که این موضوع موثر بودن محدودیت‌ها را ثابت می‌کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.