بازداشت تروریست کنیایی به جرم طراحی حمله مشابه ۱۱ سپتامبر

یک تروریست اهل کنیا به طراحی حمله‌ای مانند ۱۱ سپتامبر در نیویورک متهم شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک از بازداشت یک تروریست کنیایی به جرم شبیه‌سازیِ حمله‌ای مانند ۱۱ سپتامبر در نیویورک آمریکا خبر داد.

«عبدی عبدالله» تبعه کنیا که با گروه تروریستی «الشباب» در ارتباط است به جرم «سرقت هواپیمایی مسافربری به قصد حمله به آسمان‌خراشی در نیویورک» بازداشت شده است.

این فرد که ۳۰ سال سن دارد تاکنون به شش موردِ تروریستی متهم شده است: «پشتیبانی مالی از گروهی تروریستی، طرح توطئه‌ای برای دزدی دریایی، توطئه‌ای برای کشتن چند آمریکایی، و اقدامات تروریستی در مرز‌های آمریکا.»

به نوشته اسپوتنیک، هرکدام از جرائم عنوان شده حداقل ۲۰ سال حبس خواهند داشت.

در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه) از سوی دادستانی آمریکا در نیویورک منتشر شده اعلام شد: «عبدالله در ماه فوریه سال ۲۰۱۹ در فیلیپین دستگیر شده و در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۰ به آمریکا منتقل شده است.»

گفته می‌شود او در سال ۲۰۱۶ به دستور فرمانده الشباب به آسیا رفته و در آنجا خلبانی را آموخته تا توانایی این را بیاید که این هواپیما را بدزدد.

او همچنین در آن زمان درباره بلندترین آسمان‌خراش نیویورک و مراحل اخذ ویزای آمریکا نیز تحقیقاتی انجام داد.

در این بیانیه توطئه این تبعه کنیا به حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (شهریور ۱۳۸۰) تشبیه شده و آمده است: «این باعث می‌شود فکر کنیم هنوز کشور ما در دستان تررویست‌هاست و آن‌ها می‌خواهند به شهروندان ما آسیب بزنند.»

اف بی‌ای و اداره پلیس نیویورک به عنوان بازرسان اصلی رسیدگی به این پرونده اعلام شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار