در خصوص حملات سایبری اخیر در آمریکا؛

لاوروف: هیچ درخواست رسمی از سوی واشنگتن نداشته‌ایم

وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری در کرواسی گفت درباره اتهامات وارد شده به مسکو در خصوص نقش داشتن در حملات سایبری اخیر، هیچ درخواست رسمی از واشنگتن دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، که در کنفرانسی خبری با وزیر خارجه کرواسی در زاگرب سخن می‌گفت ضمن اعلام این مطلب که کشورش درباره اتهامات وارد شده به مسکو در خصوص نقش داشتن در حملات سایبری اخیر، هیچ درخواست رسمی از واشنگتن دریافت نکرده است افزود شیوه برخی کشور‌های اروپایی برای طرح اتهامات علیه روسیه از طریق رسانه ها، نشان می‌دهد این کشور‌ها فاقد معیار‌های اخلاقی و مهارت فعالیت‌های دیپلماتیک هستند.

لاوروف گفت: هیچ درخواست رسمی از آمریکا درباره حملات سایبری اخیر دریافت نکردیم. به اتهاماتی که آمریکا و دیگر کشور‌های غربی از طریق رسانه‌ها علیه روسیه مطرح می‌کنند عادت کرده ایم. این اتهامات نشان می‌دهد شرکای غربی ما فاقد معیار‌های اخلاقی هستند و مهارت فعالیت دیپلماتیک ندارند و نمی‌خواهند معیار‌های قانونی بین المللی اجرا شود.

پیش‌تر رویترز با استناد به منابع گزارش داده بود که گروهی از هکر‌ها با حمایت یک دولت خارجی موفق شدند به سیستم وزارت خزانه‌داری آمریکا و اداره مخابرات و اطلاعات ملی دسترسی پیدا کنند و داده‌های آن‌ها را به سرقت ببرند. واشنگتن پست  هم نوشت هکر‌های روس به دست داشتن در این هک متهم شدند، هیچ مدرکی در این پیام ارائه نشده است. این در حالی است که روسیه این اتهامات را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار