یونان ۱۸ جنگنده فرانسوی خریداری می‌کند

پارلمان یونان بودجه ۲۰۲۱ این کشور را تصویب کرد و در بودجه این کشور خرید جنگنده رافال از فرانسه پیش بینی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پارلمان یونان بودجه ۲۰۲۱ این کشور را تصویب کرد و با وجود پیش بینی احیای اقتصادی بسیار ناچیز یونان در سال آینده در بودجه این کشور خرید جنگنده رافال از فرانسه پیش بینی شده است.

تنش‌های فزاینده با ترکیه بر سر بهره برداری از منابع گاز در شرق مدیترانه یونان را وادار کرد هزینه‌های دفاعی خود را دو برابر کند و به ۵.۵ میلیارد یورو برساند.

در طرح دفاعی یونان خرید ۱۸ جنگنده رافال فرانسوی به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو در نظر گرفته شده است که ۱.۵ میلیارد یورو آن مربوط به سال آینده است.

نخست وزیر یونان سه شنبه شب اعلام کرد نمایندگان یونان قرار است این قرارداد را در روز‌های آینده تصویب کنند.

وزارت دفاع یونان اعلام کرد فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه هفته آینده برای امضا این قرارداد به یونان سفر می‌کند. به علاوه خلبانان یونانی قرار است آموزش در فرانسه را از اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کنند. شش جنگنده نخست سفارشی قرار است در ماه ژوئیه به یونان تحویل داده شود.

بودجه یونان که با رای ۱۵۸ نماینده اکثریت از مجموع ۳۰۰ نماینده پارلمان تصویب شد بر رشد اقتصادی ۴.۸ درصدی در سال ۲۰۲۱ استوار است. پیش بینی قبلی رشد اقتصادی ۷.۵ درصد بود.

نخست وزیر یونان ضمن تاکید بر نامطمئن و ناشناخته بودن پایان بحران بهداشتی کنونی گفت یونان با شرایط بی سابقه‌ای رو به روست. او پیش از رای نمایندگان گفت واکسن نشان دهنده پایان همه گیری و رویارویی با دوران پساکووید است و بودجه با این شرایط تطبیق یافته است.

یونان موج اول همه گیری را در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی بسیار بهتر پشت سر گذاشت، اما از موج دوم در امان نماند. دولت یونان دومین دور قرنطینه را از اوایل نوامبر اعمال کرد و پیش بینی کرده است این روند تا ۷ ژانویه ادامه خواهد یافت که تاثیر بسیاری بر فعالیت‌های اقتصادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار