دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند/ استفاده از شاد برای پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان

مومنی درباره اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در نشست تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای ارائه دستاورد‌های علمی و اجرایی مبارزه با مواد مخدر به مناسبت روز پژوهش که امروز (سه‌شنبه بیست و پنجم آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های ستاد بر اساس پژوهش‌هاست، وقتی صورت مسئله شناخته شود، مشکل قابل حل شدن است.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با اساتید و نخبگان کاهش آسیب داشتیم، افزود: پژوهش‌های مختلفی صورت گرفت، مسیر خود را بر اساس آن‌ها انتخاب کردیم و مطمئن هستیم که مسیری که پیش می‌رویم علمی و قابل وصول است. علی‌رغم شرایط موجود در کشور زیرساخت‌های لازم برای مبارزه با مواد مخدر فراهم شده است و هیج گاه مبارزه را متوقف نکردیم.

مومنی با بیان اینکه تمام شاخص‌های کمی و کیفی بر اساس راهبرد‌های علمی پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر، در تاریخ ایران میزان کشفیات رکورد زد، با هزینه‌ها و تلفات کمتر و ضربه بیشتر به قاچاقچیان، کشفیات موادمخدر نیمه اول امسال از کل سال ۹۲ و ۹۳ بیشتر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در این حوزه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نمی‌شد و غفلت‌هایی در این حوزه وجود داشت، اما با اجرای طرح یاریگران زندگی قرار شد ۲۰ هزار مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گیرند و با شیوع کرونا فقط توانستیم در ۱۲ هزار مدرسه این طرح را اجرا کنیم.


بیشتر بخوانید


وی گفت: با مجازی شدن مدارس تعداد مدارس به ۴۰ هزار مدرسه رسید و با استفاده از ظرفیت نرم افزار شاد این طرح را اجرا خواهیم کرد، چراکه با اجرای طرح یاریگران زندگی، آهنگ رشد اعتیاد میان دانش آموزان متوقف شد.

مومنی با اشاره به اینکه مانایی درمان اعتیاد بسیار حائز اهمیت است، گفت: بیش از ۸۰ درصد معتادان بعد از درمان مجدد به مصرف مواد مخدر باز می‌گردند و باید تجدید نظری در حوزه درمان اعتیاد داشته باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در کشور‌های دیگر بیش از ۸۰ درصد معتادان بعد از درمان به اعتیاد بازنمی‌گردند، اما در کشور ما برعکس است.

مومنی خاطرنشان کرد: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان منجر به افزایش سرعت، پوشش بیشتر، تأثیر بالاتر و کاهش هزینه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر می‌شود، دارو‌های گیاهی که در حوزه درمان و ترک مواد مخدر تأثیرگذار است و امیدواریم هرچه زودتر تأیید شود تا بتوانیم برای درمان از این دارو‌ها استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار