آ مثل آبگرفتگی؛

برای زخم عمیق شهر چمران مرهمی پیدا می‌شود؟

آبگرفتگی معابر و منازل در برخی مناطق استان خوزستان، زخمی است که هر سال پس از بارش شدید باران سر باز می‌کند و خسارت‌هایی بر تن خسته خانه‌ها می‌نشاند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بارش باران انتظاری شیرین است، اما هنگامی که هواشناسی برای استان خوزستان بارش رحمت الهی را پیش بینی می‌کند، بسیاری از شهروندان کابوس آبگرفتگی معابر و منازل می‌بینند، البته خوابی تلخ و وحشتناک که تعبیر آن ۱۰۰ درصد است و با هیچ صدقه‌ای رفع بلا نمی‌شود.

بلایی که نازل می‌شود، نتیجه بی تدبیری مسئولان است که سال هاست به خواب رفته اند و گویا خیال ندارند سر از بالش گرم و نرم بردارند و شال و کلاه کنند و برای رفع مشکلات شهرستان‌هایی از جمله؛ اهواز، کارون، بندر امام خمینی (ره)، بندر ماهشهر و شهر چمران گام بردارند.

آنقدر وعده امروز، فردا، هفته آینده، ۶ ماه و یکسال داده اند و به آن عمل نکرده اند که وقتی حرف از تحقق وعده‌ها در فلان روز می‌شود، هیچ چیز جز نیشخند از شهروندان نمی‌بینیم، می‌گویند زیاد از این قول‌ها داده اند، کدام عملی شده که وعده رفع مشکل فاضلاب و آبگرفتگی معابر عملی شود؟

دی ماه پارسال بارش شدید و بی سابقه باران خیابان‌های بسیاری از شهر‌ها را به زیر آب برد، وسایل زندگی مردم در آب با طعم فاضلاب دست و پا می‌زدند و مردم خسارت دیده چاره‌ای جز نظاره نداشتند، از آنجاییکه وقتی اتفاقی می‌افتد، مسئولان از خواب ناز بیدار می‌شوند و شروع می‌کنند به دیکته کردن وعده و وعید‌های دست نیافتنی، این بار هم قول دادند که قبل از بارندگی بعدی، مشکل رفع شده و این فاجعه تکرار نشود.

اجرای پروژه‌هایی که اثری از رفع مشکلات با خود ندارد

از هر خیابان اصلی و فرعی عبور می‌کردیم، گودالی عمیق حفر شده بود و کارگران مشغول کار بودند، اما این موضوع جای سوال دارد که چرا امسال هم دوباره آبگرفتگی معابر و منازل تکرار شد؟ چرا فاضلاب بالا آمد و خود را با آب باران قاطی کرد؟ چرا بعد از اینهمه هشدار هواشناسی، فرمانداران، شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی اقدام موثری انجام ندادند و چرا بعد از اتفاق همه سعی کردند گناه این حادثه را بر گردن دیگری بیندازند؟


بیشتر بخوانید


علاوه بر اقدامات امدادی به همت نیرو‌های جهادی، مردم، بسیج، سپاه پاسداران و ...، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور ارزیابی خسارت‌ها به منازل و لوازم خانگی و جبران آن‌ها در قالب تسهیلات بلاعوض و کم بهره را به معاونت برنامه ریزی و عمرانی استانداری خوزستان و بنیاد مسکن استان ابلاغ کرد و از همان ساعات اولیه، تیم‌های کارشناسی عملیات ارزیابی خسارت‌ها را آغاز کردند.

آ مثل آبگرفتگی/ برای زخم عمیق شهر چمران مرهمی پیدا می‌شود؟

آب و فاضلاب، همراه همیشگی و بدقدم اهالی شهر چمران

مردم شهر چمران از توابع شهرستان بندر ماهشهر، از میزان خسارت شهره خاص و عام شده اند، ماندن آب در خانه‌های بیش از یک هفته، غم کمی نیست، نظاره کردن از بین رفتن وسایل زندگی و لنگر انداختن آب و فاضلاب کار راحتی نیست، آن هم در این شرایط اقتصادی که مردم در تهیه نان درمانده اند، البته قصه تلخ آبگرفتگی به اینجا ختم نمی‌شود، با وجود اینکه طی روز‌های اخیر در شهر‌های جنوبی خوزستان بارندگی رخ نداده، اما فاضلاب دوباره هوس کرده به خانه‌ها و معابر این شهر سر بزند، البته بدون اینکه از او دعوت کنند و تصاویر موجود در این زمینه مهر تاییدی است بر مشکلات بی پایان.

حال باید صبر کنیم و ببینیم تیم‌های ارزیابی چه اقداماتی در این زمینه انجام دادند و قرار است چه تصمیمی برای جبران خسارت‌ها اتخاذ شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.