کشف ۱۱۹ جمجمه انسان در نزدیک معبد آزتک‌ها در مکزیک

باستان‌شناسان، ۱۱۹ جمجمه انسان را که به نظر می‌رسد قربانی برخی رسوم قوم آزتک شده‌اند، در نزدیک نیومکزیکو کشف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، باستان شناسان حین حفاری در نزدیکی معبد آزتک‌ها در اطراف شهر نیومکزیکو، ده‌ها جمجمه انسان کشف کردند.

به گفته باستان شناسان، ۱۱۹ جمجمه انسان که به نظر می‌رسد قربانی برخی رسوم آن دوره شده اند، به شکل برجی روی هم قرار گرفته اند. این یافته می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره تمدن دوران باستان منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی ارائه دهد.

این برج جمجمه حدود ۳.۵ متر ارتفاع دارد و در میان آن جمجمه زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورد. گمان می‌رود قدمت آن‌ها بین سال‌های ۱۴۸۶ و ۱۵۰۲ باشد.

پیش از این نیز طی یک کاوش ۵ ساله ردیف‌هایی از جمجمه انسان در ویرانه‌های شهر تمپلو که تحت کنترل قوم آزتک بوده کشف شده که تعداد آن به ۶۰۳ مورد می‌رسید. 

باستان شناسان معتقدند سران قوم آزتک انبوه سر قربانیان را نشانه قدرت و اعتبار می‌دانستند. آن‌ها جمجمه‌ها را به صورت دایره وار روی هم می‌چیدند و اطراف آن را با نوعی ملات پر می‌کردند. با قطع سر‌های بیشتر ارتفاع برج بالاتر رفته و همین نشانه قدرت و اعتبار سران این قوم می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا ایروانی فرد
۲۳:۱۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
من نفهمیدم مکزیک کی با آمریکا متحد می شود واقعا کی؟
Iran (Islamic Republic of)
یه هم وطن
۰۰:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خدالعنتشون کنه که این کارای خرافاتی را انجام میدادن بیچاره ادمایی که بیگناه سر از بدنشون جدا میکردن بخاطرافکار پوچ که داعش هم جز حیوانایی باافکار پوچ بودوهست که مرتکب اینجور جنایتها میشه خدا ازشون نگذره
آخرین اخبار