مدنی خبر داد؛

تولید ۲۵ هزار تن گوشت قرمز توسط مشاغل خرد ایجاد شده بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ۲۵ هزار تن گوشت قرمز توسط مشاغل خرد تولید شده است که این میزان معادل ۱۸ درصد واردات کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، اظهار کرد: بنیاد برکت در سال ۸۶ تاسیس شد و ۲۰ درصد فعالیت‌های آن در حوزه پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی است و مابقی در حوزه توانمندسازی و اشتغال زایی است.
 
او با بیان اینکه بنیاد برکت به فراخور نیاز دولت‌ها و استانداری‌ها فعالیت داشته است، گفت: در ابتدا مقرر شد به دستور رهبری هزار مدرسه در مناطق محروم ساخته شود که درحال حاضر هزار و ۹۵۰ مدرسه ساخته و در مناطق محروم تاسیس شده است.
 
مدنی گفت: به تازگی ۴۵۰ مدرسه جدید نیز در مناطق محروم افتتاح شده است و به زودی ۱۵۰ مدرسه دیگر نیز افتتاح می‌شود.
 
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه تمامی مدارس با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس ساخته شده است، گفت: در پروژه‌های آبرسازی با آبفا و در پروژه‌های عمرانی و راه سازی با وزارت راه هماهنگی‌هایی صورت می‌گیرد.
 
مدنی با بیان اینکه هزار و ۳۰۰ مسجد و مجتمع فرهنگی ساخته شده است، گفت: ۸۹۰ پروژه آبرسانی در دستور کار است که تاکنون ۵۰۰ پروژه تحویل داده شده است.
 
او با بیان اینکه قرارداد احداث ۱۴ بیمارستان منعقد شده است، ادامه داد: تاکنون ۸ بیمارستان ساخته و تحویل داده شده است و ۲ بیمارستان تا پایان سال ساخته خواهد شد همچنین ۲ هزار تخت بیمارستانی فعال است که بخش عمده آن در حال حاضر به درمان بیماران کرونایی اختصاص دارد.
 
مدنی افزود: ۲۵۰ پروژه ساخت خانه جامع بهداشت سلامت در دستور کار است.
 
او درباره ساخت مسکن برای محرومین تصریح کرد: با توجه به زلزله کرمانشاه و سیل‌های اخیر بنیاد برکت ورود جدی‌ای به موضوع ساخت مسکن برای محرومین کرده است و تاکنون ۲۴ هزار مسکن ساخته شده و به نیازمندان تحویل داده شده است.
 
مدنی ادامه داد: سازمان بهزیستی از ما درخواست کرد ۳ هزار و ۵۰۰ خانه برای خانواده‌های دارای دو معلول بسازیم که در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ مسکن ساخته و تحویل داده شده است و ما بقی تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
 
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه یکی از کار‌های اصلی این نهاد اشتغالزایی است، ادامه داد: ما در حوزه مشاغل خرد و بنگاهی ورود کرده ایم.
 
او با بیان اینکه در حوزه مشاغل متوسط تاکنون ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: مدل‌های اشتغالزایی مختص بنیاد برکت از اواسط سال ۹۷ آغاز شده است.
 
مدنی با بیان اینکه مطالعات گسترده‌ای در راستای مهاجرت روستا و مهاجرت معکوس انجام شده است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های اشتغالزایی شبکه مردمی تسهیلگری شکل گرفت که در حال حاضر در ۲۱۸ شهرستان و ۷ هزار و ۵۳۱ روستا فعال هستند.
 
او ادامه داد: برای اجرای مدل‌های مختلف اشتغالزایی آموزش‌های لازم به تسهیلگران داده شده است.
 
مدنی با بیان اینکه هر تسهیلگر به مدت ۳۰ ماه در کنار طرح‌های اشتغالزایی حضور دارد و راهنمایی‌های لازم را انجام خواهد داد، افزود: در سال ۹۷، ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی که منجر به ایجاد ۳۰ هزار شغل می‌شد را طراحی کردیم.
 
او با بیان اینکه سال ۹۸، ۳۰ هزار طرح شکل گرفت که منجر به ایجاد ۹۰ هزار شغل برای روستائیان شد، افزود: برای امسال ۶۰ هزار طرح اشتغالزایی هدف گذاری شده است و تاکنون ۸۲ طرح خرد و خانگی اتفاق افتاده است.
 
مدنی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار تن گوشت قرمز تولید شده است که این میزان معادل ۱۸ درصد واردات کشور است همچنین این تولیدات همگی در راستای طرح‌های خرد روستایی رخ داده است.
 
مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه هدف گذاری شده است امسال ۱۰ هزار تن گوشت از طریق آبزی پروری تولید شود، ادامه داد: تاکنون ۶۰ هزار متر مربع فرش بافته شده است.
بیشتر بخوانید

مدنی با بیان اینکه ما برای اشتغالزایی خودمان به مردم مراجعه می کنیم، گفت: تسهیلگران بنیاد برکت کارمندان این نهاد نیستند بلکه بر مبنای آموزش و فروش محصولات درآمد کسب می کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه با توجه به نیاز کشور بنیاد برکت وارد حوزه های مختلف برای تولید و سرمایه گذاری می شود، گفت: هر سال در ابتدای سال برنامه های خاصی به بنیاد برکت تکلیف می شود به طور مثال ابتدای سال مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای در راستای تولید پوشاک، آبزی پروری و تولید گیاهان دارویی داشتند که ما هم برنامه های خود را در این راستا هدف گذاری کردیم.

او ادامه داد: بنگاه های تحت حمایت بنیاد برکت در ۳ سال اخیر ۴۵ میلیون دلار صادرات داشتند که اغلب محصولات تولید شده در مناطق محروم اتفاق افتاده است.

مدنی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در راستای مقابله با کرونا ورود جدی داشت، افزود: بزرگترین کارخانه تولید ماسک غرب آسیا افتتاح شد و در حوزه داروهای کمک کننده در درمان بیماری کرونا و تهیه تجهیزات پزشکی اقدامات خوبی رخ داد.

او با بیان اینکه در حوزه تولید واکسن ستاد اجرایی فرمان امام از ۵ و یا ۶ کانال وارد شد، تصریح کرد: الحمدالله یک مسیر تولید واکسن ستاد مجوز کمیته اخلاق را دریافت کرد و هفته اول دی ماه وارد مرحله تست انسانی می شود.

مدنی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا کارگاه های تولید پوشاک و... تولید ماسک و گان های پزشکی و پرستاری را آغاز کردند که در حال حاضر گان های پزشکی به کشور های حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

او با بیان اینکه قبل از افتتاح کارخانه تولید ماسک روزی ۳ میلیون ماسک توسط کارگاه های کوچک خانگی تولید می شد، تصریح کرد: واکسن کرونایی که در حال حاضر مجوز کمیته اخلاق را دریافت کرده است بر روی موش، خرگوش، میمون و... تست شده است و نتایج خوبی نیز داشته است.

مدنی گفت: در مرحله اول تست انسانی این واکسن بر روی بیش از ۵۰ نفر تست می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن بر روی تعداد بیشتری تست می شود همچنین مرحله تست انسانی شامل سه فاز خواهد بود.

او درباره تولید انبوه واکسن کرونا گفت: درصورت تایید فرمولاسیون واکسن کرونای داخلی ستاد اجرایی فرمان امام امادگی تولید انبوه آن را دارد و سایت های تولید انبوه کرونا درحال آماده سازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار