رونمایی از کتاب سیمای پوشش گیاهی تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

کتاب الکترونیکی سیمای پوشش گیاهی تالاب‌های چهارمحال و بختیاری، در مراسم ویژه بزرگداشت هفته پژوهش، رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در هفته پژوهش گفت: کتاب الکترونیکی سیمای پوشش گیاهی تالاب‌های استان، در مراسم ویژه بزرگداشت هفته پژوهش، رونمایی شد.

او افزود: در این کتاب اطلاعات جامعی از ۱۴۳ گونه گیاهی شناسایی شده در تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری آورده شده است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: این پژوهش برای اولین‌بار در استان با استفاده از توانایی‌های علمی متخصصان و دانشگاهیان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی در استان صورت پذیرفته است.

او ادامه داد: در کتاب سیمای پوشش گیاهی تالاب‌های استان، آخرین اطلاعات راجع به ویژگی‌های گیاه‌شناسی، شکل زیستی و پراکنش جغرافیایی گونه‌های گیاهی به مخاطب ارائه داده می‌شود.

احمدی گفت: برخی از گونه‌های معرفی شده در این کتاب برای اولین بار در استان گزارش شده اند.

او افزود: معرفی گونه‌های نادر و در خطر انقراض، گونه‌های در معرض تهدید، گونه‌های مهاجم، گونه‌های دارویی تالاب، گونه‌های آبزی غوطه‌ور، آبزی حاشیه‌ای، حاشیه‌ای خشکی‌زی و تعیین جایگاه حفاظتی آن‌ها از جمله ویژگی‌های این مجموعه علمی گیاه‌شناسی به شمار می‌رود.

احمدی اضافه کرد: آلبوم تصاویر، قابلیت جستجوی سریع و بارگذاری فیلم و صدا در حجم پایین از دیگر مزیت‌های این کتاب الکترونیکی است.

او به علاقمندان انتشار این کتاب در قالب برنامه تلفن‌های هوشمند در آینده نزدیک را نوید داد.

کتاب سیمای پوشش گیاهی تالاب‌های چهارمحال و بختیاری برای اولین بار به معرفی گونه‌های گیاهی تالاب‌های استان پرداخته و به روزترین منبع مطالعاتی در این زمینه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.