راه اندازی سامانه جامع سرطان گلستان

نائب رئیس کمیته کنترل سرطان گفت: سامانه جامع سرطان گلستان، با آدرس اینترنتی cancer.goums.ac.ir راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلامرضا روشندل نائب رئیس کمیته کنترل سرطان گفت: استان گلستان از چندین دهه قبل بعنوان یک منطقه پرخطر برای سرطان‌ها بخصوص سرطان‌های مری و معده شناخته شده است.

او ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت و افزایش میانگین سنی و به دنبال آن افزایش میزان بروز سرطان‌ها در استان و تأثیر گسترده این بیماری در وضعیت سلامت و همچنین امور اجتماعی و اقتصادی جامعه، ضرورت پیشگیری و کنترل این بیماری از اولویت‌های این دانشگاه است.

غلامرضا روشندل افزود: در همین راستا به توجه به نیاز به همکاری‌های بین بخشی برای مبارزه با سرطان و به منظور یکپارچه سازی فعالیت‌های مرتبط با کنترل سرطان و برنامه ریزی موثر برای کاهش بار این بیماری در استان، "کمیته کنترل سرطان " از بهمن ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه علوم پزشکی گلستان راه اندازی شد.

روشندل گفت: یکی از اهداف اصلی کمیته کنترل سرطان، اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی جامعه در زمینه‌های مختلف مرتبط با سرطان است.

او گفت: این سامانه شامل بخش‌های مختلف از جمله آمار و اپیدمیولوژی سرطان، تحقیقات سرطان، پیشگیری، تشخیص و درمان و خدمات تسکینی و حمایتی است.

در این وبسایت سعی شده است تا جدیدترین و معتبرترین اطلاعات در زمینه‌های مختلف مربوط به سرطان در استان گلستان ارائه شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.