معرفی خودرو؛

دانستنی‌های جالب از سوبارو ۲۰۲۲ WRX STI

سوبارو WRX جدید بیش از ۲۶۰ اسب بخار قدرت دارد و با عملکرد عالی آن تنها گزینه باقی مانده برای طرفداران مسابقات رالی جهانی است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اتومبیل‌های جمع و جور اسپرت که مناسب برای رالی هستند، در آستانه انقراض قرار دارند، اما نسل جدید سوبارو WRX قصد دارد مجدد بر روی این خودرو جمع و جور اسپرت متمرکز شود.

با توقف تولید میتسوبیشی لنسر Evo سال‌ها پیش و خروج اخیر فورد Focus RS ، اکنون  WRX STI با عملکرد بالاتر تنها گزینه‌های باقی مانده برای طرفداران مسابقات رالی جهانی است. در حالی که فقط نمونه‌ای استتار شده از WRX جدید را مشاهده کرده ایم، کاپوت بزرگ و گلگیر‌های برآمده آن به وضوح قابل مشاهده است.

با اتخاذ یک معماری جدید که باید پویایی رانندگی، امکان داشتن یک موتور تخت چهار قدرتمندتر توربوشارژر و احتمال فضای داخلی بهتر را بهبود بخشد، ۲۰۲۲ WRX نوید یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسخه خروجی را می‌دهد.گرچه بسیاری از مشخصات وجود دارد که ما هنوز نمی‌دانیم، اما گمانه زنی‌های کاملاً آگاهانه ما را وادار می‌کند تا نسخه هدف تولید را ببینیم.

دانستنی‌هایی از سوبارو ۲۰۲۲ WRX STI

ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چه نیرویی WRX بعدی را تأمین خواهد کرد، اما گمان می‌کنیم این موتور، مجهز به توربوشارژ ۲.۴ لیتری باشد و تا بیش از ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۷ پوند فوت گشتاور فعلی خواهد داشت.

گمان می شود این خودرو اسپرت درنوع STI می‌تواند با عملکرد بالاتر ۴۰۰ اسب بخار و ۳۶۱ پوند فوت گشتاور داشته باشد. طبیعتاً WRX معمولی از این میزان قدرت کمتری برخوردار است، اما هنوز هم باید از موتور فعلی که ۲۶۸ اسب و ۲۵۸ پوند فوت است، بیشتر باشد.

دانستنی‌هایی از سوبارو ۲۰۲۲ WRX STI

آنچه می‌توانیم با اطمینان بگوییم این است که سیستم همه چرخ های این محرک به صورت استاندارد خواهد بود. انتظار داریم که سوبارو دوباره WRX را با انتخاب یک گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) یا یک جعبه دنده دستی ارائه دهد. تغییر پلتفرم جهانی سوبارو همچنین باید ساختار محکم تری از مرکز ورزشی و مرکز ثقل پایین تری نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد.

دانستنی‌هایی از سوبارو ۲۰۲۲ WRX STI

نه EPA و نه سوبارو برآورد صرفه جویی در مصرف سوخت ۲۰۲۲ WRX را اعلام نکرده اند، بنابراین ما نمی‌دانیم که این سدان در شهر یا بزرگراه تا چه اندازه کارآمد خواهد بود. هنگامی که ارقام رسمی در دسترس قرار گرفت و این شانس را داشتیم که یکی از آن‌ها را در مسیر مصرف سوخت بزرگراه،  آزمایش کنیم، می‌توانیم mpg در دنیای واقعی آن را ارزیابی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار