رئیس کمیته جمهوری‌خواهان تگزاس پیشنهاد تشکیل اتحادیه ایالات را داد

بعد از اینکه دادگاه عالی آمریکا ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت این کشور را مردود اعلام کرد، رئیس کمیته جمهوری‌خواهان تگزاس پیشنهاد داد که اتحادیه ایالات تشکیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بعد از اینکه دادگاه عالی آمریکا به شکایت ترامپ در مورد نتایج انتخابات در این ایالت تگزاس رسیدگی و آن را رد کرد، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان ایالت تگزاس پیشنهاد تشکیل اتحادیه ایالات را داد.

آلن وست، رئیس حزب جمهوری‌خواه تگزاس گفت: باید اتحادیه ایالات‌هایی را تشکیل دهیم که به قوانین پایبند باشند.

او  اعلام کرد: دیوان عالی کشور قانونی را  پایه گذاری کرده که بر اساس آن ایالات می‌توانند قانون اساسی آمریکا را نقض کنند و پاسخگو هم نباشند.

دادگاه عالی آمریکا بامداد شنبه با درخواست ایالت تگزاس و ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور این کشور برای  ابطال نتایج انتخابات در ۴ ایالت آمریکا موافقت نکرد. هر سه قاضی از سوی دونالد ترامپ در این دادگاه منصوب شده‌اند که هر سه همراه با اکثریت قضات دادگاه عالی آمریکا، با درخواست ایالت تگزاس و همچنین ستاد انتخاباتی ترامپ مخالفت کردند.

شکایت ایالت تگزاس حمایت ۱۲۷ نماینده جمهوری خواه و ۱۹ دادستان ایالت‌های دیگر که طرفدار حزب جمهوری خواه بودند را با خود داشت و قوی‌ترین شکایت علیه پیروزی بایدن به حساب می آمد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار