سخنان تلویحی نخست وزیر کانادا در خصوص تحریم چین

جاستین ترودو در سخنانی تلویحی از احتمال تحریم چین از سوی کانادا سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در سخنانی به شکل تلویحی اعلام کرد کشورش تمامی گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم‌ها علیه پکن را برای آزادی دو نفر از شهروندانش که در چین بازداشت هستند، بررسی می‌کند.

ترودو روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران و در پاسح به پرسشی در خصوص امکان اعمال تحریم علیه چین گفت: ما همچنان تمامی گزینه‌ها را بررسی کرده و آنچه در توان داریم را برای بازگرداندن آن‌ها (دو شهروند کانادایی بازداشت شده در چین) به انجام می‌رسانیم.

روابط بین چین و کانادا از دسامبر ۲۰۱۸ و زمانی که مقامات کانادایی، «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی «هوآوی» را به درخواست آمریکا بازداشت کردند، رو به تنش رفت.

پس از این ماجرا، مقامات چین نیز دو تن از شهروندان کانادایی را که در دو سازمان غیر دولتی فعالیت داشتند، به اتهام جاسوسی و تهدید امنیت ملی چین بازداشت کردند.

جاستین ترودو در بخش دیگری از سخنانش تأیید کرد کانادا در انتظار دریافت نخستین محموله از واکسن کروناست که از سوی شرکت‌های فایزر آمریکا و «بایون تک» آلمان ساخته شده است.

نخست وزیر کانادا اعلام کرد محموله نخست، شامل ۳۰ هزار دوز از این واکسن است که ظرف چند روز آینده به کشور خواهد رسید. او گفت: این‌ها اخبار خوبی است که ما همگی به آن نیاز داریم.

قرار است این واکسن به ۱۴ مرکز توزیع در مراکز مختلف کانادا ارسال شود و نظامیان به این تلاش‌ها کمک خواهند کرد.
با این حساب، کانادا سومین کشوری در جهان خواهد شد که پس از انگلیس و بحرین، به شکل رسمی مجور استفاده از واکسن فایزر را صادر کرده است.

تا کنون بیش از ۴۴۲ هزار نفر در کانادا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۸ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار