ورود آزادانه انگلیسی‌ها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود

در پی اعمال قرنطینه و محدودیت‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و با خروج انگلیس از این اتحادیه، شهروندان انگلیسی دیگر از اول ژانویه مجوز ورود آزادانه به کشورهای عضو این اتحادیه را نخواهند داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، از اول ژانویه، سفر آزادانه شهروندان انگلیس  به کشور‌های اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود.

شهروندان انگلیسی که تاکنون اجازه ورود رایگان و آزادانه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشتند، با عملی شدن برگزیت و به توافق نرسیدن بر سر قراردادهای تجاری با اعضای آن دیگر نمی‌توانند آزادانه به این کشورها سفر کنند، به ویژه آنکه به منظور مقابله با شیوع گسترده بیماری کرونا محدودیت‌های بهداشتی و قرنطینه در آنها اعمال شده است. 

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد به دلیل قوانین ایمنی بهداشتی و قرنطینه و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا، شهروندان انگلیس دیگر نمی‌توانند آزادانه به اروپا سفر کنند. اما به شهروندان اروپایی مقیم انگلیس و انگلیسی‌های مقیم اتحادیه اروپا اجازه ورود داده می‌شود. کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد: هشت کشور غیرعضو اتحادیه اروپا از جمله سنگاپور، استرالیا و نیوزیلند در لیست کشور‌های ثالث امن، قرار گرفته اند. 

با نزدیک شدن مهلت ۳۱ دسامبر به عنوان پایان دوره گذار، این نگرانی وجود دارد که مذاکرات بدون توافق پایان یابد و این بدان معناست که اتحادیه اروپا و انگلیس باید مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی با یکدیگر تجارت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار