واکنش چهره‌ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی

پس از اعلام خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی، مقامات کشوری با انتشار پست‌هایی در فضای مجازی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس پیشین قوه قضائیه، عضو سابق شورای نگهبان و نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری بود.

او در ۱۰ تیرماه سال ۱۳۱۰ در ورزنه استان اصفهان چشم به جهان گشود و امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه سال ۱۳۹۹ در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

در پی انتشار خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، چهره‌های مشهور سیاسی کشور پست‌هایی را در صفحات خودشان منتشر کردند.


بیشتر بخوانید

 در ادامه پست‌های مسئولین را مشاهده می‌کنید:

علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

" بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم گردید. این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و در عرصه‌های مهمی همچون مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد.
اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر( عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه خاندان گرامی ایشان، و به آحاد ملت علی الخصوص مردم شریف استان قم ، روحانیت عظیم الشأن و همه‌ ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت می گویم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.
"

واکنش چهره ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی

محمود واعظی، رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری:

" انالله و اناالیه راجعون

رحلت عالم پارسا و ربانی، حضرت آیت‌الله محمد یزدی موجب تأثر و تألم خاطر گردید.

این روحانی وارسته که از مجاهدان و مبارزان دوران نهضت اسلامی بود، پس از پیروزی انقلاب، در جایگاه‌های مهم سیاسی و فرهنگی، از جمله ریاست مجلس خبرگان، ریاست قوه قضاییه، ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای نگهبان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی تمام عمر پربرکت خود را وقف خدمتگزاری به مردم و ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی کرد و کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان به ویژه خانواده شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

محمود واعظی
"

واکنش چهره ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی

هادی طحان نظیف، عضو حقوق‌دان شورای نگهبان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع):

" آیت الله یزدی امروز از میان ما رفت. ایشان فقیهی متقی و تکلیف‌مدار بودند که فهم عمیقی از فقه در اداره کشور داشتند. بی‌شک مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های ایشان در راه اسلام و انقلاب، ذخیره‌ای برای آخرت ایشان خواهد بود..."

واکنش چهره ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی

سید عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما:

"
فقیه انقلابی و آهنگساز انقلابی

آیت الله محمد یزدی و احمدعلی راغب دعوت حق را لبیک گفتند.
با هر دوی این بزرگواران محشور بودم و ضایعه فقدان آنان را درک می‌کنم.
از زمان دانشجویی به همراه برخی دوستان به محضر آیت الله یزدی می‌رسیدیم. او «ولایت‌فقیه» درس می‌داد و ما را در حوزه‌های مختلف فکری و مواجهه با جریان‌‎های انحرافی هدایت می‌کرد.
در زمان تصدی ریاست قوه قضائیه، از طرف ایشان عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شدم و در یک مأموریت ویژه هم با «اکبر گنجی» در زندان اوین ملاقات کرده و گزارشی را تقدیم‌شان کردم. (به یادداشت سابق من در اینستاگرام، با عنوان آیت الله یزدی مراجعه فرمایید).
نقش او در مدیریت «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» در مقاطع حساس انقلاب و توانمندی‌اش در فقاهت و هوشیاری سیاسی در شورای نگهبان، بی‌بدیل و ستودنی بود.
او فقیهی برجسته و خط امامی بود و تا آخرین لحظه، بر اساس اعتقادی که داشت، هیچگاه از حمایت و تقویت «ولی فقیه» غافل نشد. روحش شاد!
"

واکنش چهره ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان:

" مرحوم #آیت_الله_یزدی در انتخابات مجلس سوم رای نیاورد.

بلافاصله امام ایشان را به عضویت فقهای شورای نگهبان در آورد.امروز اگر چنین شود مدعیان دیروز امام چه میکنند؟ ایشان2ویژگی ممتاز داشت:هیچ موقع در دفاع از انقلاب محافظه کاری و لفافه گویی نکرد.دوم زی طلبگی را حفظ کرد و آلوده دنیا نشد."

واکنش چهره ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی

سید مهرداد سید مهدی، رئیس خبرگزاری صدا و سیما:

"هم ملا و عالِم دینی بود و هم انقلابی و صریح اللهجه و در عین حال ساده زیست.

بخاطر ایستادگی بر اصول و آرمان های انقلاب و دفاع صریح از خط امام و رهبری ، بارها مورد هجمه قرار گرفت و بسیار تخریب شد. خداوند #آیت_الله_یزدی را رحمت کند .طاب الله ثراه."
 
واکنش چهره ها به خبر درگذشت آیت الله محمد یزدی
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور:
 
رحمانی فضلی
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی:
 
محمدباقر قالیباف
محمدباقر قالیباف
محمدباقر قالیباف
رضا ریاحی شهردار اوشان، فشم و میگون:
 
"شهردار اوشان،فشم،میگون ارتحال آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.
درگذشت آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای
عالی جامعه مدرسین و عضو سابق مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و اندوه شد.
ایشان سالیان متمادی از عمر گرانمایه خود را در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف دینی سپری کرد و خدمات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.
همچنین او عالم دینی، انقلابی و ساده زیست بود.
اینجانب این ضایعه را به هموطنان و اهل بیت شریف آن مرحوم تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.
رضا ریاحی
شهردار اوشان، فشم و میگون"
 
شهردار فشم میگون و اوشان
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
روح بلند مرتبه و مطهر و ملکوتیشان شاد باد .
رحم الله من يقرا الفاتحه من الصلوات .
والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار