ساماندهی خبرنگاران شاغل و فعال در رسانه‌های رسمی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ساماندهی خبرنگاران شاغل و فعال در رسانه‌های رسمی و مجوزدار را در دستور کار این اداره کل دانست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ساماندهی خبرنگاران شاغل و فعال در رسانه‌های رسمی و مجوزدار را در دستور کار این اداره کل دانست و گفت : این طرح از ۲ ماه قبل آغاز شده و از همه خبرنگاران درخواست همکاری فعال در راستای اجرای این طرح را داریم.

او گفت : در راستای طرح ساماندهی خبرنگاران، ابتدا بازدید از دفاتر خبرگزاری‌ها را از ۲ ماه قبل آغاز کرده‌ایم و اکنون به پایان رسیده است.

 او افزود: در گام بعدی بازدید از دفاتر پایگاه‌های خبری و مطبوعات در دستور کار قرار دارد.

فاضلی افزود: فرمی در این راستا تهیه شده و در اختیار دفاتر خبرگزاری‌ها قرار گرفته و به تدریج در اختیار سایر رسانه‌ها نیز گذاشته می‌شود که در آن مشخصات کامل خبرنگاران شامل بیوگرافی، سوابق کاری، مدارک تحصیلی و شماره‌های تماس درج شده و از این طریق ما خبرنگاران رسمی را شناسایی و معرفی می‌کنیم.

او ادامه داد: بعد از جمع آوری این اطلاعات ما در قالب یک کتاب و از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فضای مجازی اسامی خبرنگاران رسمی شاغل در رسانه‌های رسمی و مجوزدار را به ادارات، سازمان‌ها و همچنین مردم معرفی می‌کنیم.

او یکی از مشکلات فعلی فضای رسانه‌ای استان را شناسایی نکردن و تشخیص سریع فعالان رسمی رسانه‌ها استان دانست و گفت: ما معتقدیم افرادی که به دنبال اطلاع رسانی رسمی در فضای رسانه‌ای هستند باید مشخصات خود را ثبت کنند و فعالیت آن‌ها رسمیت داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه ورود به هر شغلی تابع یکسری مقررات و ضوابطی است، گفت: برای حفظ شانیت رسانه و اطلاع رسانی، افرادی که اقدام به کار اطلاع رسان می‌کنند نیز باید مجوز داشته باشند.

فاضلی افزود: بعد از جمع آوری مشخصات فعالان رسمی در رسانه‌های دارای مجوز، شناسنامه‌ای برای رسانه‌های استان تهیه و تدوین می‌کنیم و این شناسنامه به صورت مستمر به روز و منتشر می‌شود.

او با اعلام اینکه درب این اداره کل برای صدور مجوز رسمی به رسانه‌ها باز است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی و مجری حوزه رسانه است و رسانه‌هایی که در استان فعالیت می‌کنند باید مجوز فعالیت داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار