عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مناسب سازی برای معلولان تبدیل به یک مطالبه عمومی شده/ هنوز با نقطه تعادل فاصله داریم

نژادبهرام گفت: با وجود آن که مناسب‌سازی‌های خوبی در شهر تهران انجام شده است، اما با نقطه تعادل فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در همایش روز ملی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: افتخار است که بگویم امروز مناسب سازی برای معلولان تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و دسترس پذیری به عنوان یک شاخص برای سنجش شهر‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود آن که در گذشته دستورالعمل‌های متعددی درباره مناسب‌سازی داشتیم، اما هیچ کدام از آن‌ها به نتیجه نرسیده بودند و امروز توانسته‌ایم به موفقیت‌های خوبی در حوزه مناسب سازی شهر برای معلولان برسیم.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با وجود تمام اتفاق‌های خوبی که رخ داده است، اما هنوز با نقطه تعادل فاصله بسیاری داریم و این موضوع برای ما نگران کننده و شتاب دهنده است.

نژادبهرام تصریح کرد: در ۲۲ منطقه زیرمجموعه مناسب سازی در دستور کار قرار گرفته است و مناسب سازی در حوزه حقوق شهروندی تعریف می‌شود و اگر پروژه‌ای را بدون توجه به این حقوق افتتاح کنیم، یعنی عملاً کاری انجام نداده‌ایم و به نیاز شهروندان پاسخی نداده‌ایم.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: منطقه ۱۸، ۱۹ و ۲۲ اقدامات خوبی را در حوزه مناسب سازی انجام دادند، اما آقای شهردار صرفاً کار‌ها از طریق ستاد انجام نمی‌شوند و اکنون که در فصل بودجه ریزی هستیم باید بودجه مناسبی تخصیص داده شود و از شما می‌خواهم بودجه مناسب سازی در اختیار خود مناطق قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت باید بگویم که اکنون شهر تهران در بین تمام شهر‌های پیشرفته جهان در حوزه مناسب‌سازی رتبه خوبی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار