اتحادیه اروپا: آینده را قربانی توافق برگزیت نخواهیم کرد

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت اعلام کرد این اتحادیه آینده را قربانی توافق برگزیت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت، اعلام کرد این اتحادیه آینده خود را قربانی معامله پسابرگزیت نخواهد کرد.

این اظهارات بارنیه (امروز) سه‌شنبه در مجمع عمومی و در حضور کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و انگلیس درباه توافق پسابرگزیت عنوان شده است.

او در اظهارات خود گفت: «ما آینده خود را فدای این معامله نخواهیم کرد و دسترسی به بازار ما با شرط و شروط همراه است.»

بارنیه در ادامه اعلام کرد با «دیوید فراست» همتای انگلیسی خود، در حال رایزنی است تا برای ملاقات آتی با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا آماده شوند.

انگلیس که به طور رسمی در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ از بلوک اروپا خارج شد، در آخرین تلاش برای گفت‌وگو با اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق، پیشنهادی را برای بررسی توافق اصلی خروج از جمله سهمیه ماهی در پنج یا ۱۰ سال ارائه کرده است.

اگر هیچ توافق تجاری صورت نگیرد، روابط اقتصادی اتحادیه اروپا و انگلیس تحت مقررات سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد، این توافق شامل تعرفه‌های گمرکی مرسوم و چک‌های مرزی کامل برای کالا‌هایی است که از طریق کانال مانش وارد می‌شوند.

هفته گذشته دولت انگلیس با بیان آنکه مذاکرات پسابرگزیت با اتحادیه اروپا به مرحله‌ای دشوار وارد شده است، «هرگونه توافقی را که مانع حاکمیت انگلیس باشد» رد کرد.

مذاکرات درباره توافق پسابرگزیتی انگلیس و اتحادیه اروپا از هفته گذشته که لندن مقامات اتحادیه اروپا را به مطالبات جدید متهم کرده، رو به وخامت گذاشته است.

بلاتکلیفی در مورد مقررات اقتصادی پس از برگزیت این حدس و گمان‌ها را برانگیخته است که هیچ توافقی منعقد نمی‌شود مگر اینکه هر یک از طرفین اقدام اول را انجام دهد.

روز گذشته نیز «پنی موردانت» مسئول هزینه‌های عمومی در دولت بوریس جانسون اعلام کرد انگلیس آماده ترک اتحادیه اروپا بدون توافق تجاری یا انجام مذاکرات در لحظه حساس است.

اظهارات این مقام انگلیسی در حالی بیان می‌شود که سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی اعلام کرد کشورش به مذاکره با اتحادیه اروپا در خصوص توافق تجاری پس از برگزیت، مادامی که دو طرف زمان در اختیار دارند، ادامه می‌دهد؛ همچنانکه او گفت لندن معتقد است دستیابی به یک توافق، امری امکان پذیر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار