شیخ نعیم قاسم: رژیم‌های عربی هرگز از فلسطین و مقاومت حمایت نکردند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که رژیم‌های عربی خلیج فارس هرگز همراه فلسطین نبودند و از مقاومت حمایت نکردند و ما باید برای دستیابی به تعادل بازدارندگی از تجهیزات بیشتری برخوردار باشیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله در ششمین کنفرانس بین المللی اتحادیه علمای مقاومت اعلام کرد که رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس هرگز همراه فلسطین نبودند و ما باید برای دستیابی به تعادل بازدارندگی از تجهیزات بیشتری برخوردار باشیم.

او گفت: ملت ما ملت خوبی است و درباره مسئله فلسطین و قدس در حال اتحاد است و با وجود میزان توطئه‌ای که از زمان اعلامیه بالفور در سال ۱۹۱۷ تاکنون وجود داشته است نسل‌های متوالی از آزادی فلسطین حمایت و برای آن فداکاری می‌کنند و جان عزیز و گرانبهای خود را فدا می‌کنند تا فلسطین عزیز و سخاوتمندانه در راه آزادی و زندگی باقی بماند.

نعیم قاسم افزود: این جوانان مدافع فلسطین از مسلمان گرفته تا مسیحی در فلسطین و در سراسر جهان اسلامی و عربی برای حقیقت مبارزه و فعالیت کردند.

او در سخنرانی خود در این کنفرانس با شعار «وعد الحق» تأکید کرد: رژیم‌های عربی خلیج فارس هرگز با فلسطین نبودند بنابراین آن‌ها هرگز از مقاومت آن حمایت نکردند بلکه از مراحل سازش و کوتاه آمدن از حقوق حمایت کردند و از پول خود برای خرید مطالبات به منظور کنار گذاشتن موضوع و حمایت از استکبار استفاده کردند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان معتقد است: عادی سازی، پنهان کاری را آشکار کرد و برجسته‌ترین مقاومت‌ها و حامیان را نشان داد. موقعیت خاکستری دیگر وجود ندارد و ما دیدیم که چگونه رژیم‌های دیکتاتوری در بحرین، امارات، سودان و عربستان سعودی به دنبال موضع خیانت کارانه در برابر اهداف بشری بودند. آن‌ها بخاطر موقعیت خود، به مسئله فلسطین خنجر زدند، اما نکات مثبتی وجود دارد، این که مقاومت نباید فریب تسلیم شدگان و فریب خوردگان را بخورند. از جمله موارد منفی این اقدام رژیم‌های عربی فشار بیشتر بر فلسطین و حامیان آن است.

او تصریح کرد: پس از عادی سازی، تقابل بین محور آمریکا و اسرائیل و پیروان آن‌ها و محور مقاومت و در راس آن ایران آشکار شد. دیگر هیچ یک از گروه‌ها نمی‌توانند در منطقه خاکستری باشند و چاره‌ای جز این نیست که در یکی از این دو محور باشیم. ما تأیید می‌کنیم که در محور مقاومت هستیم. تقابل بین دو محور از نظر نظامی، مادی، تعداد و رسانه‌ای برابر نیست، با این حال، مداومت و عزم راسخ برای ادامه جهاد و آزادسازی فلسطین و منطقه وجود دارد.

نعیم قاسم از کشور‌های عربی پرسید: آیا جمع آوری نیرو‌های خود تحت فرماندهی آمریکا در برخی مواقع تحت عنوان ائتلاف و در مواقعی دیگر تحت عنوان جامعه بین المللی علیه سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین، لبنان و ایران در حمایت از مشروعیت و قدرت موجودیت اسرائیل به هزینه مردم منطقه و کشور‌های آن‌ها قانونی است؟ و برای ما قانونی نیست که برای دفاع از حق خود به عنوان یک محور مقاومت با یک دیگر متحد شویم؟ ما باید اتحاد داشته باشیم و این اتحاد را اعلام کنیم، زیرا ما برای دستیابی به سرزمین، استقلال و عزت خود با هم در راستای مسئله قدس و فلسطین فعالیت می‌کنیم.

او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مانعی در برابر توسعه و ثبات است گفت تل آویو در تاریخ و هم اکنون پر از جنایات، قتل، هرج و مرج و خرابکاری است و با حضور این رژیم نمی‌توان منطقه و جهان را به ثبات رساند. او تأکید کرد برای دستیابی به تعادل بازدارندگی که امنیت و پیروزی را تأمین می‌کند باید قدرت و امنیت را در لبنان، فلسطین و منطقه افزایش دهیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود تاکید کرد که با تمام توان خود برای تقویت قدرت نظامی، مادی، سیاسی و رسانه‌ای با همه افراد شریف همکاری خواهیم کرد تا در سنگر پیشرفت قرار بگیریم و از فلسطین و فلسطینیان حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار