جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران هرمزگان تاکید کرد:

لزوم اتخاذ راهکار‌های مناسب برای پیشگیری از خسارت سیل در هرمزگان

رضا مدرس گفت: کاهش میزان خسارت به مردم در زمان وقوع سیل باید به عنوان یک تکلیف اداری و وظیفه انسانی در دستورکار مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رضا مدرس، جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران هرمزگان در نشست هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی وقوع سیلاب و ورود سامانه‌های بارشی فعال به استان از اواسط دی ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، کاهش میزان خسارت به مردم در زمان وقوع سیل باید به عنوان یک تکلیف اداری و وظیفه انسانی در دستورکار مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


مدرس با اشاره به لزوم هماهنگی بین شرکت آب منطقه‌ای و هلال احمر هرمزگان در راستای مدیریت سیلاب و انجام عملیات امداد و نجات، افزود: رفع نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر قبلی و شناسایی مخاطرات جدید باید به صورت ویژه در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد.

او گفت: شهرداری‌های سراسر استان مکلف هستند تا تمهیدات لازم را به منظور تسریع در فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی تا قبل از شروع فصل بارندگی پیش بینی کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان افزود: مدیریت سیلاب در سد‌ها و رودخانه‌ها موضوع مهمی است که دهیاران و فرمانداران باید در فرصت باقی مانده تا شروع فصل بارندگی به آن توجه ویژه داشته باشند.

مدرس ضمن قدردانی از صدا و سیما و رسانه‌ها به منظور هدایت درست افکار عمومی در مدیریت بحران، گفت: بخش بزرگی از مدیریت بحران وابسته به آگاه سازی مردم از مخاطرات و آسیب‌های پیش رو است که این تکلیف به خوبی از سوی رسانه‌ها انجام شده است.

او از تعیین تکلیف موضوع ساماندهی خور‌ها و مسیل‌های درون شهری با دستورالعمل ابلاغی از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور خبر داد و افزود: دفع و ساماندهی آب‌های سطحی بر اساس این دستورالعمل به عهده شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.