امکان استعلام الکترونیکی ‏مدارک دانش‌آموختگان خارج از کشور فراهم شد

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: امکان استعلام الکترونیکی تمام ارزشنامه‌های قدیم و جدید دانش‌آموختگان خارج از کشور فراهم شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالحمید انگجی مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: تمام مدارکی که از سال ۹۹ در این اداره کل ارزشیابی شده دارای QR Code isjkn است و اشخاص حقیقی و حقوقی با اسکن QR Code مندرج در گواهینامه موقت (یک سال) و یا ارزشنامه، توسط نرم ‏افزار‌های QR Code Reader و یا درج کدصحت ۲۰ رقمی در آدرس پورتال سازمان (portal.saorg.ir، قسمت خدمات ـ استعلام کد صحت) می‌‏توانند مشخصات دانش ‏آموخته را در سامانه یاد شده مشاهده  کنند و به راحتی صحت ارزشنامه و یا گواهینامه موقت را استعلام و تأیید یه تحصیلی را به صورت آنلاین اخذ کنند.

او افزود: برای ارزشنامه ‏هایی که قبل از سال ۹۹ بدون درج QR Code صـادر شده است باید دانش ‏آموختـه به پورتال سازمان به نشانی portal.saorg.ir مراجعه کرده و پس از ثبت‌‏نام اولیه در قسمت خدمات/ اداره کل امور دانش‌‏آموختگان / دریافت کدصحت ارزشنامه ‏‏های قدیمی خارج از کشور، نسبت به اخذ QR Code اقدام کند. سپس اشخاص حقیقی و حقوقی می‏‌توانند با مراجعه به پورتال یادشده از پخش استعلام کد صحت، نسبت به صحت و سقم ارزشنامه اطمینان حاصل کنند. همچنین برای آگاهی از نحوه دریافت تأییدیه تحصیلی و نیز اخذ QR Code توسط متقاضیان، فیلم آموزشی به نشانی portal.saorg.ir/grad-video-help تهیه شده است.

انگجی تاکید کرد: با توجه به موارد یادشده، به هیچ عنوان پاسخگویی کتبی به این قبیل استعلامات (مدارک دارای کدصحت و QR Code) امکان‏پذیر نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.