ناگفته‌های پدر نوزاد آبدانانی که ۲ بار مرد! / ۳ ساعت در جاده چه گذشت؟

فوت آدین اعلام شد و بدن بی جان نوزاد را به سردخانه تحویل دادند. اما در اتفاقی عجیب آدین در سردخانه زنده شد. هرچند شیرینی زنده شدن دوباره کودک زیاد دوام نداشت او دوباره از دنیا رفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آدین که به دنیا آمد، خانواده ایمانی گل از گلشان شکفت. دومین فرزندشان پس از مدت‌ها چشم انتظاری چشم باز کرده بود و تولد او یعنی خانواده آن‌ها حالاچهار نفره شده است.

اما این خوشحالی زیاد دوام نداشت و پزشکان اعلام کردند از همان بدو تولد آدین دچار کمبود اکسیژن است و شرایط جسمانی خوبی ندارد. به این ترتیب آدین از بیمارستان آبدانان به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام منتقل شد تا تحت درمان قرار بگیرد. اما ماجرا پایان دیگری پیدا کرد، پایانی عجیب و غریب و تلخ.

پدر آدین که این روز‌ها هنوز در شوک ماجرای نگران کننده‌ای که برای او رخ داده است باقی مانده اینطور می‌گوید: از همان روز اول که آدین به دنیا آمد تا چند روز تحت نظر بود تا اینکه اورا مرخص کردند. اما بعد از حدود ۴۵ روز وقتی متوجه شدیم آدین حالش بد شده دوباره او را به بیمارستان دیگری در آبدانان منتقل کردیم.

پزشکان و پرستاران گفتند که وضعیت خوبی ندارد و شاید زنده نماند. اما با این حال امیدوار بودیم او برایمان بماند. بالاخره ماه‌ها چشم انتظار بودیم که تا دومین فرزندمان به دنیا بیاید وزندگی امان شادتر از قبل شود.

او ادامه می‌دهد: از همان روز اول اعلام کرده بودند که آدین دچار کمبود اکسیژن است، اما هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردم که چه پایان تلخی برای فرزندم قرار است که رقم بخورد. چند روز به فرزندم دستگاه اکسیژن وصل بود، اما بعد از دو روز گفتن دیگر به اکسیژن احتیاج ندارد. اما دوباره اعلام کردند عصب بلع آدین خوب کار نمی‌کند و او نمیتواند شیر بخورد، اما نگران نباشید با گفتار درمانی و رفتار درمانی درست می‌شود.

انتقال از آبدانان به ایلام

به هرحال همه چیز برای خانواده ایمانی خوب پیش می‌رفت و آن‌ها فکر می‌کردندخطر از بیخ گوششان گذشته، اما ناگهان آدین حالش بد شد و نوزاد را آبدانان به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل کردیم.

اولین تجربه مرگ آدین

پدر آدین می‌گوید: من خودم بالا سر فرزندم بودم که به کما رفت. پسرم به اکسیژن احتیاج داشت، اما نمی‌دانم چرا دستگاه اکسیژن را از بالای سرش برداشته بودند. خودم رفتم پرستار را صدا زدم. شاید باورتان نشود، اما او خواب بود. از این طرف به آن طرف دوید تا دستگاه اکسیژن بیاورد. آخر سر هم از بالای سر یک بیمار که احتیاج اکسیژن نداشت دستگاه را برداشت. اما چه فایده دیگر تلاش‌های او به درد نمی‌خورد و فرزندم به کما رفت. تیم احیاء هم که از راه رسید تلاششان بی نتیجه بود.

تحویل جسد

به این ترتیب بود که مرگ آدین توسط پزشکان بیمارستان امام خمینی (ره) اعلام شد. اما این پایان ماجرا نبود و روند تحویل جسد آدین به خانواده اش نیز درجای خود قابل تأمل است.

پدر آدین می‌گوید: وقتی قرار شد جسد را از سردخانه تحویل بگیرم گفتند باید صبر کنم تا تعطیلات آخر هفته تمام شود. اما اصرار کردم تا جسد فرزندم را بدهند و ما زودتر او را دفن کنیم. وقتی اصرار مرا دیدند یک برگه مقابلم گذاشتند و گفتند که باید امضاء کنم و متعهد شوم از کادر درمان بیمارستان هیچ شکایتی ندارم.

وقتی آدین دوباره زنده شد

اما این ماجرای زنده شدن آدین در غسالخانه بود که سر از خبر‌ها درآورد و حتی پای این ماجرا به فضای مجازی نیز باز شود. اما هیچ کس به اندازه پدر آدین نمی‌تواند ماجرای زنده شدن فرزندش را بازگو کند.

او اینطور می‌گوید: بدن بی جان پسرم را از سردخانه بیمارستان تحویل گرفتم و با خودروی برادرم از ایلام به سمت آبدانان حرکت کردیم. سه ساعت مسیر است تا از آبدانان به ایلام برسیم. فکرش را بکنید در این سه ساعت بدن بی جان فرزندم در آغوشم بود. گریه می‌کردم، ناله می‌زدم. هیچ کاری جزء زل زدن به جسد فرزندم نداشتم. بار‌ها او را در آغوش گرفتم. اما شاید باورکردنش سخت باشد حتی یک بار وقتی آدین را در آغوشم فشردم احساس کردم او سرفه کرد. حتی به برادرم هم گفتم او گفت احساس کردی و حدسم اشتباه است.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی جسد را به مسئول غسالخانه شهرمان تحویل دادیم نگاهی به فرزندم کرد و گفت: این نوزاد انگار زنده است، گفتن بدنش یخ زده، ولی‌ای کاش زنده بود. ناگهان در همین زمان بود که برادرم فریاد زنان گفت شکم آدین تکان خورد. نمی‌توانستیم اتفاقی که درحال رخ دادن بود را باور کنیم. واقعا شکم آدین تکان می‌خورد. همان لحظه بود که مسئول غسالخانه شهرمان شروع کرد به احیاء آدین. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و تکنسین‌های اورژانس که در محل حاضر شدند تأیید کردند که فرزندم زنده شده است.

پدر آدین می‌گوید: قرار بود دوباره آدین را به بیمارستان ایلام منتقل کنند، اما من با این کار به شدت مخالفت کردم. یک بار فرزندم را که هنوز زنده بود به جای یک فرد جان باخته راهی قبرستان کرده بودند. اگر این اتفاق نمی‌افتاد فرزندم را که زنده بود با دست خودم داخل قبر می‌گذاشتم و رویش خاک می‌ریختم.


بیشتر بخوانید


انتقال به اهواز

وقتی آدین دوباره به زندگی بازگشت با هماهنگی خانواده‌اش به بیمارستان ابوذر اهواز منتقل شد. پدر آدین می‌گوید: وقتی آدین را به بیمارستان منتقل کردیم پزشکان گفتند شرایط او اصلا خوب نیست و احتمال زنده ماندش هم بسیار کم است.

مرگ دوباره آدین

سرانجام آدین جان باخت و عمرش به این دنیا باقی نماند. حالا پدر آدین که عزادار فرزندش است اینطور می‌گوید:

فرزندم را از دست دادم، وضعیت روحی همسرم و فرزند دیگرم خوب نیست. حالا فقط منتظر هستیم تا مشخص شود چه کسی مسئول این اتفاق ناخوشاید است و پاسخ ما را چه کسی خواهد داد.

حواشی بعد از مرگ آدین

بعد از مرگ آدین و زنده شدن و حالا که برای همیشه جان باخته است ماجرای او حواشی زیادی به همراه دارد از مهلت ۴۸ ساعته دادستانی به علوم پزشکی برای روشن شدن ماجرای نوزاد آبدانان تا ورود وزارت بهداشت به فوت نوزاد آبدانانی به این پرونده. حتی ماجرا  تا جایی پیش رفته است که دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت جداگانه موضوع را بررسی می‌کند و در این راستا یک تیم به استان ایلام اعزام شده است.

یک نامه برای اعتراف

ناگفته‌های پدرنوزاد آبدانانی که ۲ بار مرد! / ۳ ساعت در جاده چه گذشت

حالا با گذشت چند روز از مرگ آدین، تصویر یک نامه از سرپرستار بیمارستان امام خمینی (ره) با این مضمون که پرستار بخش مقصر است و در امر خدمت رسانی به بیماری که نیازمند اکسیژن بوده کوتاهی کرده منتشر شده است.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
کادر درمان کشور ما نه حرفه ای هستن نه وجدان کاری دارن مخصوصا پرستارها...
بیاین تو بیمارستان های شهرستان ها ببینین چه خبره...
حالا 50 تا مدعی العموم پیدا میشه... واقعیت تلخه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا دردناکه خدا به پدر مادرش صبر بده چه قد زجر کشیده کوچلو خدا از بانیان و مسببانش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
فرزند جنین که پسر بود .
در اثر یاوه گویی پزشک زنان بیمارستان 17 شهریور تامین اجتماعی مشهد از دست دادم .
حال خانمم بد بود ولی پزشک می گفت که خانمت الکی ناله می کند .
تو بیمارستان پرمدعای تامین اجتماعی 17 شهریور مشهد ، یک دستگاه سونوگرافی داشتند که می گفتند خراب است و خانمم را مجبور کردند راه برود و برود مرکز سونوگرافی شاهد در 100 قدمی این بیمارستان .
بنده به خدا شکایتم را می برم .
عصر همان روز بردم بیمارستان امام رضا مشهد و مجبور شدند فرزند پسرم را زنده زنده سقط کردند .
خدایا از این پزشک بی معرفت تامین اجتماعی به تو شکایت می کنم و نفرینش می کنم تا همیشه گره در زندگی اش بیفتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام همچین اتفاقی هم سال 96 برای ما افتاد ولی متاسفانه هر جا شکایت کردیم جواب درستی ندادن بچه زنده رو گفتن تو شکم مادرش فوت کرده خدا از تون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
اقا نگاه زود قضاوت نکنین این بچه از تو شکم مشکل داشته بالاخره نوشتن میکروسفالی چرا اینجوری بوده یا ذاتی بوده یا مادره غذا نمیخورده بچه به این روز افتاده به همین دلیل یا دلایل دیگری دچار اسفیکسی حین زایمان هم شده بعد پرستار باید دستور پزشک مبنی بر اینکه این نوزاد نیاز به اکسیژن داره یا نه اجرا کنه شاید دستور پزشک ننداشته بعد اونی که تایید میکنه مرده پزشکه نه پرستار چون بچه ها دچار اپنه میشن ..... و شاید اگر این بچه این روز این اتفاق براش نمیوفتاد بالاخره روزای دیگه میوفتاد چون نمیتونسته درست نفس بکشه..... باید پرشکان مقصر شناخته شوند نه پرستار بدبخت
France
ناشناس
۰۶:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
حالا هی بگو بچه بیارید. وقتی هیچ ارزشی برامون قائل نیستن با چه انگیزه ای بچه بیاریم.
Iran (Islamic Republic of)
سید ابوالفضل حسینی
۰۶:۲۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
بیمارستان ها و دکتر ها به عمد بچه های نوزاد را میکشند
و تشخیص اشتباه میدهند ضربه به شکم میزنند تا بچه بمیرد
بچه را کیست معرفی میکنند
از همه خنده دار تر اینکه
مرد را میگویند حامله است مدارک پزشکی زیر سوال است
یاد فیلم شب های برره می افتم که تست اعتیاد شیر فرهاد مثبت بود ان هم با نوار تست بارداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
در اکثر مراجعاتم به بیمارستان،احترام و حفظ کرامت انسانی را نزد کادر درمان به شدت نامناسب دیده ام.
Iran (Islamic Republic of)
یاری
۰۳:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
خیلی ناراحت شدم خدا به خانوادش صبربده.
سهل انگاران جواب خدا را چه می دهند جان نوزاد بیگناه ومعصومی را به کام مرگ کشیدند.
اگر فرزند خوشان بود ههم همینطوری مراقبت می کردند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
تصورش هم سخته این نوزاد زنده چند ساعت در سردخانه بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
این کاری که پزشک ها و پرستار ها کردن، مخصوصا پزشکی که فوت اون طفل رو تشخیص داده مثل یک طنز تلخ میمونه که متاسفانه واقعیه و داره در کشور اتفاق میفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
باید کادر پرستاری بیشتردقت می کرد ؟ پرستاران درخط مقدم مبارزه باگرونا هستند، یک نفر مرتکب خطا شده باید تنبیه شود اما دراین روز گذشت خیلی زیبا است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
1. این کودک تاریخ بستری لاکچری دارد 9/9/99
2. طبق این نامه فلومتر اکسیژن بر بالین بیمار قرار داشته و این بیمار قطعا همراه دایمی داشته است. در این شرایط معمولا همراه باید بخشی از کار را برعهده گرفته و در صورتی که اکسیژن خون بیمار از سطحی پایینتر باشد نسبت به نصب فلومتر یا اطلاع رسانی به پرستار اقدام کند. (بیمارستان ها مجهز به سیستمی نیستند که وضعیت بیمار در اتاق پرستار مانیتورینگ شود) حال این همراه بیمار است که باید بگوید فلومتری که از ابتدا در بالای سر بیمارش نصب شده چه زمانی و توسط چه کسی و با چه مجوزی برداشته شده. همانطور که فلومتر یک بیمار دیگر، برای این بچه آورده می شود و اگر آن بیمار به هر دلیل دچار مشکل میشد این پرستار باید پاسخگو می بود. ولی چرا همراه بیمار به برداشتن این تجهیز ضروری برای بیمارش اعتراض نکرده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
واااااای به خدا این نصف ماجراست.....این اولین روزی بود که توی بخش اطفال بود.....با این شرایط احیا موفقیت آمیز بود و به ای سی یو اطفال منتقل شد....سه روز بعد با احیای قلبی و ثبت دو نوار از دو دستگاه متفاوت الکتروشوک فوت کرد...چرااااااا دروغ تحویل جامعه میدین....؟؟؟؟ بچه از بدو تولد تا ۴۵ روزگی، ۵ بار ایست قلبی کرده بود و بار آخر فوت ثبت شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بلحرخ میرفت.
بچه ک خدا ب انسان میدهد.
باید از اول ازش خواست ک سالم باشد.
ناشکری نیست بچه مریض هم خود ش. زجر میکشد هم اطرافیانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
زنده بود گفتن مرده اس ،پرستار خواب بود ،دستگاه اکسیژن رو بعد یه مدت از بالای تخت یه بیمار دیگه برداشت ،شاید برا یه خارجی جوک باشه ولی این اتفاقات واسه ما شهرستانی ها چیز جدیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
باید از مسول غسال خانه بعلت دخالت در امورپزشکی شکایت بشه و در برنامه 8:30 مادر بچه از مسولان بیمارستان بسیار تشکر کرد که فوت بچه رو اعلام کردن و من خودم دیدم اعترافشو ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
به عنوان کسی که سالها تجربه حقوقی وپزشکی دارم ، هیچ قصوری ثابت شده نیست این نامه نگاریها احتمالا یک انتقام کینه جویانه از طرف سرپرستار و مدیر پرستاری برای زهر چشم گرفتن بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
یه جوری سرو تهش رو هم میارن و میگن مشکل از ما نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
درست یا غلط بودن موضوع کاری ندارم رضایت گرفتن از بیمار که هیچ شکایتی ندارید آیا جرم نیست
آیا قراردادن بیمار در تنگنا درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
این نامه سر پرستار از لحاظ حقوقی هیچ ارزشی نداره ، چون ایشان در مقام تشخیص نبوده واحتمالا به خاطر مشکل با پرسنل شیفت قصد انتقام گیری داشته ، که پرستار نامبرده میتواند از طریق مجاری قضائی پیگیری و اعاده حیثیت کند. قلب نوزاد احتمال دارد که بعد از سرد شدن بدن بصورت خودکار کار کند ، مخصوصا که سیستم تنفسی نوزاد هنوز بصورت هوازی درنیامده بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدا به خانواده این طفل معصوم صبر بده خدا واقعا نگذره از کسایی که تو کار خودشون کم میزارن باعث این طور کارا میشن که جبرانش دیگه ممکن نیست طفل معصوم دیگه زنده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد ن
۲۲:۳۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدا رحمتش کنه، واقعا درد والدینش خیلی سنگینه، فوق العاده ناراحت شدم، انسانیت مرده، بچه معصون جاش تو بهشته
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۲:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام. برای خواهرزاده 7 ساله ام همچین اتفاقی افتاد. با اینکه تو پروندش بود و مادرش هم به پرستار ها شفاهی گفت سرم قند نباید بزنن دقیقا سرم قند تو شب بهش زدن و خواهرزاده نازنینم تموم کرد....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
با توجه به اینکه عقب مانده بوده (که توی همه گزارشهای پزشکی هم ذکر شده و پدر و مادرش هم اینو گفتن) خداییش چه بهتر فوت شده. خدا به خودش و خانواده اش رحم کرده. ادم سالم تو این مملکت هیچ اینده ای نداره چه برسه به عقب مانده اش. توی فوتش هم پدر و مادرش کم مقصر نبودن که با رضایت شخصی بردنش. کاش همه ابعاد ماجرا به دور از مسایل احساسی و توسط قوه قضایه و رییس محترمش روشن بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
نامه اي كودكانه كه خودش به خودش نوشته خودش هم چند تا مهر و امضا زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
ای کاش همون جور منتقلش می کردید اهواز یا شهر دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۲۱:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
ای بابا توی تلویزیون، همه حرفها خوب است و همه چیزها خوب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
کاشکی این اتفاق واسه طب اسلامی پیش میومد اونوقت چه کارهای که نمیکردن
Netherlands
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
طب اسلامی هم کم مردم رو به کشتن نداده. فقط کافیه یه سری به انستیتو کنسر بیمارستان امام خمینی تهران بزنید تا سرطانی های دم مرگی رو ببینید که وقت طلایی درمان سرطان رو با گیاهان طب های من در آوردی تلف کردن و حالا دارن روزهای آخر عمرشون رو سپری می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
ببینید چی شده. والا ما هم اعصابمون خورد شده. یک جواب منطقی و درست و حسابی به همه بدهید
United Arab Emirates
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدایا انسانیت ما کجا رفته ...چه شده اینقدر سنگ دل شویم ...خدایا خودت به حال ما رحم کن ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
عجب!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
این پزشکان هستند که گواهی فوت را تایید میکنند ،نه پرستار!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
باید در ملا مردم اعدام شود تا حساب کار دست بقیه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بجاش از هند دکتر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بعضاً چه راحت با جان مردم بازی میشه ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
گندش دراومد رفت مرحله ماسمالی.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
باید با مسببان این واقعه تلخ برخورد قانونی شود و همچنین کلیه اقدامات لازم جهت عدم تکرار وقایع مشابه بکار گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
حالا فکرکردی چکارش میکنن فوقش میزنن ده درصد دیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
و چقدر جان انسان ها در ایران بی ارزش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
آنقدر از همان ابتدای ورود به بیمارستان جمله ی زنده نمی ماند را در مورد این طفل معصوم به کار برده‌اند که خانم پرستار هم باورش شده و درنتیجه بی خیالش شده و راحت گرفته خوابیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
حتی در نوشتن نامه هم دچار اشتباه شدن و نوشتن آرین ایمانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اسم نوزاد در نامه آرین نوشته شده!!!
آخرین اخبار