نحوه نظارت پلیس بر ترددهای شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی چگونه است؟

رئیس پلیس ترافیک شهری درباره نحوه پلیس بر ترددهای شبانه در شهرهای قرمز و نارنجی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: در معابر شهر‌های قرمز و نارنجی ۸۶۰ دوربین فعال داریم که به صورت هوشمند تردد‌ها را کنترل می‌کنند. همچنین بیست درصد از نیرو‌های عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی در بیش از ۱۹۴۸ نقطه مستقر هستند و به صورتی سنتی این کنترل‌ها اِعمال می‌شود.

وی افزود: از ابتدای آذر تاکنون ۳۴۳ هزار اِعمال قانون به صورت دستی و سنتی انجام شده است. حدود ۸۱۵ هزار مورد هم توسط دوربین‌ها ثبت شده اند. حدود ۶۶۰ هزار پیامک برای افرادی که سفر غیر ضرور داشتند ارسال شده است.


بیشتر بخوانید

جزئیات آغاز اعمال محدودیت تردد در غرب استان تهران

توضیحات سردار رحیمی از آثار محدودیت‌های کرونایی بر کاهش تردد‌های شهری


سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا اظهار کرد: محدودیت‌های تردد همچنان در شهر‌های قرمز و نارنجی بالای ۲۰۰ هزار نفر ادامه دارد و این محدودیت از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: آمار‌های ما نشان می‌دهد که در شهر تهران در شب گذشته مثل دو هفته‌ گذشته حدود ۴۰ هزار و ۲۰۰ تردد بوده است و تغییر محسوسی را در شب گذشته براساس آمار‌ها و دوربین‌های تردد شمار شاهد نبوده ایم.

وی افزود: در معابر شهر‌های قرمز و نارنجی ۸۶۰ دوربین فعال داریم که تردد‌ها را تحت کنترل دارند. همچنان ۲۰ درصد از نیرو‌های عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی هم به صورت گشت‌های ثابت و سیار در بیش از هزار و ۹۴۸ نقطه در شهر‌های قرمز و نارنجی مستقر می‌شوند و به صورت دستی و سنتی این جرائم اعمال می‌شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا تصریح کرد: آمار‌های ما هم نشان می‌دهد از ابتدای آذر ماه طرح تاکنون حدود ۱۹۹ هزار در ساعات روز اعمال قانون به صورت دستی اتفاق افتاده و در ساعات شب هم حدود ۱۱۳ هزار که جمعا حدود ۳۴۳ هزار اعمال قانون به صورت دستی انجام شده است.

وی افزود: حدود ۸۱۵ هزار هم توسط دوربین‌ها ثبت شده که بعد از پالایش و حذف عزیزانی که سفرهایشان بنا به مصوبات ستاد ملی سفر ضروری محسوب می‌شود مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد:حدود ۶۶۰ هزار پیامک هم در این مدت برای کسانی که سفرهایشان غیر ضروری بود به صورت آنلاین ارسال شده و بعد از پالایش اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ سلیمی بیان کرد: جریمه تردد شبانه در شهر‌هایی که قرمز و نارنجی ۲۰۰ هزار تومان و در طول روز هم پلام‌های غیر بومی که وارد شهر‌های دیگر می‌شوند یا پلاک‌های که به شهر‌های قرمز وارد می‌شوند ۱ میلیون تومان و همین حالت برای شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: آن‌هایی که در لیست سفید قرار گرفته اند همچنان مورد اعمال قانون قرار نمی‌گیرند، اما هنوز فرصت برای کسانی که مستنداتی دارند باقی است تا به فرمانداری‌های محل سکونتشان مراجعه کنند و این فرصت برای پالایش مجدد خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار