ادعای وزیر خارجه اسرائیل: توافق هسته‌ای سبب ایجاد ویرانی و بدبختی در منطقه شد

گابی اشکنازی در سخنانی مدعی شد توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ ویرانی و بدبختی را با خود در منطقه به بار آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در سخنانی با ادعای اینکه توافق هسته‌ای ایران سبب ایجاد ویرانی و بدبختی در منطقه شده است، خواهان آنچه به ادعا تهدیدات ایران در منطقه می‌خواند، شد.

اشکناری در سخنان خود که در «گفتگو‌های منامه» به انجام رسید، به وجود دو تیم در منطقه اشاره کرد؛ نخست گروهی که خواهان شکوفایی است و دومی که به ادعای وی، به دنبال تخریب در منطقه است.

او در ادامه افزود: ما باید تحریم‌هایی را بر ایران اعمال کنیم و اینکه نگذاریم شبه نظامیان آن‌ها امنیت منطقه را تحت مخاطره قرار دهند.

این مقام صهیونیست همچنین به پرونده صلح در منطقه اشاره کرد و گفت: توافقات با امارات و بحرین، نقطه مهمی در منطقه بوده و نشانه‌ای برای آینده‌ای بهتر به شمار می‌رود.

او در ادامه افزود: توافقات با امارات به حساب منافع فلسطین نخواهد بود و فلسطینی‌ها باید به دون شرط، به میز مذاکرات بازگردند.

وی در ادامه افزود: اسرائیل افتخار دارد که با امارات و بحرین رابطه دوستی دارد. او همچنین با اشاره توافقنامه صلح موسوم به ابراهیم، از بازگشت هماهنگی میان اسرائیل و فلسطین در زمینه‌های امنیتی و اقتصادی استقبال کرد.

از سوی دیگر، «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواست تا بار دیگر بر سر میز مذاکرات بنشینند.

الزیانی گفت: ملت‌های منطقه مایل به صلح و امنیت بوده و همگان خواهان راه حلی برای درگیری‌های اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها هستند.

گفتنی است جلسات گفتگو‌های منامه امروز، یکشنبه پس از مشارکت ۴۲ کشور و بیش از سه هزار متخصص در امور سیاسی در منطقه خاورمیانه به پایان رسید.

این گفتگو‌ها در چارچوب چالش‌های امنیتی که منطقه با آن روبروست، صورت می‌گیرد. این در حالی است که تلاش‌های بین المللی نیز در راستای مقابله با کووید-۱۹ در حال اجراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خودتان باعث ویرانی و بدبختی شدید از فلسطین شروع کردید و سپس کشورهای دیگر را هدف قرار داده است شعارتان مگر از نیل تا فرات نیست.البته عمرتان به این نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مگه تحریمی مونده شماهای .... بخواین اعمال کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
وقتی وزیر یک رژیم جعلی و شرور که بنیانش براساس شرارت و ترور وآدم کشی نهاده شده در مورد ایران عزیز چنین قضاوت می کند ، البته اینکه جریان وهابیت و داعش و صهیونیسم در مورد ایران اسلامی چنین لفاظی کنند اصلاً جای تعجب ندارد .
United States of America
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
جالب گفت بیاندیش ای شیعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
همه خاینین به ایران و شیعه و اسلام باید بیندیشند که با همچنین حیوانی میخواهند دوست شوند مثل بحرین امارات عربستان و...
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۲۰:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اینکه گفته برجام بدبختی به بار آورده در منطقه ، واقعا درست گفته بدبختی زیادی به بار آورد برجام
البته فقط برای ایران نه برای طرفای دیگر و دیگر اینکه صهیونیستهای خیلی خود را مخالف برجام قرار میدهند هم بازی موذیانه آنهاست و با این به در و دیوار زدنها میخواهند که ایران و طرفا های دیگر را به حفظ برجام متقاعد کنند زیرا برجام در کل منافع اسرائیل و غرب را تامین کرده.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
این وزیر صهیونیست واقعا فکر میکند کل مخاطبین نادان هستند یا صرفا مخاطبین آن که مقامات اروپا و آمریکا و اعراب جاهلی منطقه خلیج فارس که این قسمت دوم مخاطب این صهیونیست می باشند که واقعا حماقت را به درجه اعلای خود رسانده اند حتما میره میگه ما صهیونبست ها در طول زمان نابغه بوده و خواهیم بودنه آن مخاطبین اروپایی و آمریکایی و اربابان صهیونیست غرب نشین از تو و امثال تو بعنوان یک سگ که هروقت لازم باشد استفاده میکنند مگر نشنیدی که مقام آمریکایی به صراحت گفت که اگر یهودی های صهیونیت به کمک انگلییس فلسطین را اشقال نمی کردند ما باید یک اسراییل در منطقه ایجاد می کردیم پس تونم هیچ کاره ای و اربابان غرب نشین سود می برند و موقعی که شیر کل منطقه خشک شود تاریخ مصرف تو و نتانیاهو و این مرتجعین همپیمانت هم تمام می شود.
Canada
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
درست میگه
اصلا به زور زمین فلیسطینی ها را نگرفته اید
اصلا خونه شون را روی سرشون خراب نکرده اید
اصلا قتل عام زن و بچه .خرد و کلان را نکرده اید
در جای دیگه ای بهتون ظلم شده
تمام عقده و کینه تون را روی سر مردم مظلوم فلسطین خالی کردید
سنگ پای قزوین ما هم کم اورد
تمام دینا هم در این جنایت ها با هاتون شریک ایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
می گویند وی پس از این جلسه از ترس جانش به سرعت منامه را ترک وغیبش زده !بزودی در منامه وامارات شاهد ترور آنها خواهیم بود
Canada
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خوک ادم کش
چرندی میگفتی که باعث مسخره نشوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
عامل اصلی همه‌ی بدبختی ها خود همین اسرائیلی‌ها هستند...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
بهترین انتقام اینه که همین وزیر خارجه اسرائیل را بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۶:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
واقعا اشکنازی وقاحت را از حد گذرانده . سر زمین ملت فلسطین را با زور سلاح و کمک انگلیس و آمریکا اشغال کرده اید و دم از صلح و سازش میزنید؟ بعد هم میخواهید با صلح و سازش بخش های اشغالی 1968 جولان. غرب رود اردن و جنوب لبنان را به توصیه ترامپ ضمیمه خاک خود کنید.
آخرین اخبار