اختصاص اعتبار برای طرح‌های اولویت دار و نیمه تمام شهرستان شفت

استاندار گیلان از اختصاص بیش از ۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای پیگیری و بهره برداری طرح‌های اولویت دار و نیمه تمام شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در سیزدهمین نشست ستاد پیگیری توسعه‌ متوازن شهرستان شفت گفت: همه‌ دست اندرکاران و مدیران اجرایی مرتبط با توسعه‌ی متوازن شهرستان شفت باید بهره برداری از طرح‌های اولویت دار و نیمه تمام این شهرستان را تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار خود قرار دهند.

او  همچنین مجموع اعتبارات تخصیصی به طرح‌های مرتبط با توسعه‌ی متوازن شهرستان شفت را ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: آسفالت راه‌های روستایی، ساخت پل، اصلاح شبکه‌های توزیع برق، توسعه و عمران شهری و آبرسانی به ۵۴ روستای شهرستان شفت از جمله طرح‌هایی ست که باید تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.

خلیل بهروزی فر، نماینده‌ مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بن بست بودن شهرستان شفت و سکونت نداشتن برخی مدیران این شهرستان در شهر شفت از موانع جدی توسعه این شهرستان است.

او افزود: عزم جدی برای اتمام محور شفت - زنجان می‌تواند این شهرستان را از بن بست خارج کند و مدیران این شهرستان هم باید سکونت در این شهرستان را برای آشنایی هرچه بیشتر با محدودیت‌ها و محرومیت‌های شفت بطور جدی مد نظر قرار دهند.

محمد علی محمدی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در گزارشی روند تخصیص اعتبارات در بخش‌های زیرساختی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان شفت را تشریح کرد و گفت: از مجموع ۶۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی به توسعه‌ی متوازن شفت، ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی از سوی سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور و ۱۱ میلیارد تومان بودجه‌ی شهرستانی ست.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی و آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز هر یک در گزارشی عمده‌ترین موانع زیرساختی و همچنین سرمایه گذاری در بستر رونق تولید در شهرستان شفت را تشریح کردند.

دولت از ۲ سال پیش ۳۱ شهرستان محروم کشور را برای اجرای طرح محرومیت زدایی و ایجاد توسعه‌ی متوازن انتخاب کرده بود که از گیلان شهرستان شفت انتخاب شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.