دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

رئیس‌جمهور آینده باید برنامه مشخصی داشته باشد

حسینی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید برنامه مشخص داشته باشد، گفت: در این هفت سال گذشته دولت نشان داده توان کار کردن ندارد و نتوانسته مطالبات مردم را برطرف کند.

رئیس‌جمهور آینده باید برنامه مشخصی داشته باشدبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی پیرامون مسائل روز و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با اشاره به عملکرد کانون گفت: این کانون در انتخابات‌های گذشته حضور فعالی در صحنه داشته؛ مثلا در انتخابات سال ۹۶ دوستان ما و اعضای کانون در سراسر کشور در حمایت از آیت الله رئیسی بسیج شدند و فعالیت‌های خوبی هم داشتند و مسئولیت کمیته دانشجویی ستاد آقای رئیسی هم با کانون دانشگاهیان بود.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی یک تشکل فراگیر در سراسر کشور است؛ ما احزاب و تشکل‌های زیادی در کشور داریم، اما برخی از این احزاب و تشکل‌ها در استان‌ها امتداد ندارند، ولی کانون دانشگاهیان در سراسر کشور شورای استانی و دبیر استانی را دارد.

وی اظهار کرد: ما در استان‌های مختلف با شورای استانی جلسات مختلفی را داریم و وضعیت هر استان و اولویت‌های استان مورد بحث قرار می‌گیرد و نیرو‌های نخبه و پرتوان استان شناسایی؛ جذب و به دستگاه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

حسینی در ادامه به ترور شهید فخری زاده اشاره کرد و یادآور شد: ما شهید فخری زاده را استاد تراز انقلاب اسلامی می‌دانیم. اگر چه تا کنون بنابر مسائلی از این شهید بزرگوار نامی برده نشده بود، اما اکنون این دانشمند هسته‌ای و دفاعی باید ویژگی‌هایش بیان شود، باید از صمیمیت؛ صفا؛ اخلاص، تدبیر، برنامه ریزی، دانش و... ایشان سخن بگوییم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهید فخری زاده و دانشمندانی مانند ایشان نماد ما می‌توانیم و در عین حال بسیار متواضع و فروتن هستند. قطعا باید درباره چنین شخصیت‌هایی بیشتر کار شود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان در ادامه با اشاره انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: در این رابطه برنامه‌های کانون شروع شده؛ رایزنی‌ها و گفت‌وگو‌هایی هم با دو ائتلاف بزرگی که شکل گرفته انجام شده و امیدواریم گزینه مشخص و یکسانی هم در نهایت درنظر گرفته شود.

وی افزود: کسی که در آینده می‌خواهد وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود باید برنامه مشخص داشته باشد و دوستان ما در کانون می‌توانند با توجه به ظرفیت و نیروی توانمندی که در کانون وجود دارد در این عرصه کمک کنند.


بیشتر بخوانید

دولت ۱۴۰۰؛ دولتی اصلاح‌طلب یا اصولگرا؟ شاید جریان سومی در راه است


حسینی در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف گفت: متاسفانه در طی این هفت سال گذشته دولت نشان داده توان کار کردن ندارد و نتوانسته مطالبات مردم را برطرف کند. اما در مقابل در قوه قضائیه بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی شاهد تحولات مثبتی هستیم؛ در مجلس هم خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی افزود: با این حال یکی از مشکلات مجلس این است که دولت کارآمدی لازم و از طرفی همراهی لازم با با برنامه‌های مجلس را ندارد.

این استاد دانشگاه گفت: ما فکر می‌کنیم در انتخابات ریاست جمهوری آینده مثل گذشته دو جریان اصلی کشور یکی جریان انقلابی و یکی هم جریان اصلاحات حضور خواهند داشت. باید تفکرات و عملکرد این دو جریان به درستی تبیین شود و کانون دانشگاهیان آمادگی دارد با افراد مختلف جریان اصلاحات و همچین مسئولان دولتی در هر حوزه‌ای مناظره و گفتگو کند.

وی یادآور شد: کارنامه دولت فعلی می‌تواند در همه حوزه‌ها با دولت‌های قبل مقایسه شور و دوستان ما این آمادگی را دارند که در این باره نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: ما با نامزد‌های مختلف دیدار‌ها و نشست‌هایی خواهیم داشت؛ البته هنوز فضای کشور فضای انتخاباتی نشده و تشکل‌ها باید شرایط را به گونه‌ای تبیین کنند که مجددا کسی نتواند با شعار‌های خود مردم را فریب دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
رئیس جمهور چیکاره است تصمیمات جای دیگری گرفته میشود او بایدچهار چوب مورد نظر بالاتری را رعایت کند
-
عباس گودرزی
۱۰:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام شعار ساده است با تسلط بر مکالمه فارسی و ادبیات می توان الفاظ زیبا و امید بخش ارائه و زمینه انحراف افکار مردم را مهیا نمود . در این مدت باقی مانده لازم است دلسوزان نظام لیستی از آفراد کاردان با تیم مدیریتی آنها تهیه و حتی استاندار و مدیران کل خود را برای یک دوره 4 ساله با جانشین معرفی نمایند . تا مردم متوجه نگرش و امانت داری فرد شده تا با شناخت تیم یا هوادارانش عملکرد او را پیش بینی کنند . مثلا وقتی کسی وزیرش را مشائی معرفی می کند یا وزیر امور خارجه اش را ظریف ، مردم متوجه عاقبت کار خواهند شد . پس اعلام برنامه کار نمی کند . بنده می توانم برنامه ای طراحی که مدینه فاضله را ترسیم کند و وقتی 4 نفر اختلاسگر و بی تقوا و ترسو و وابسته به انگلیس و استکبار بکار گیری نمودم حاصل چه می شود ؟
Iran (Islamic Republic of)
یک کارمند
۱۷:۱۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
شما و رییس دولت های نهم و دهم برنامه مشخص داشتید؟!
آخرین اخبار