بیکاران ناشی از کرونا بیمه بیکاری دریافت کرده اند

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه،گفت : هم اکنون نزدیک به ۷۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که بخش زیادی از آن‌ها بیکاران ناشی از کرونا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن مرادی رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در اوایل شیوع بیماری کرونا که دولت بیمه بیکاری افراد را برای سه ماه اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال تقبل کرد، بیش از ۱۴ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۶۰۴ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.

او گفت : ۹۰ درصد مشمولین، بیمه بیکاری را برای این سه ماه دریافت کردند و ۱۰ درصد باقی مانده نیز مشکلاتی مانند نادرست بودن شماره حساب، ایراد کد ملی و... داشتند که پیامک اصلاح اطلاعات برای آن‌ها ارسال شده و به زودی برای این افراد نیز مبلغ بیمه بیکاری واریز خواهد شد.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از متقاضیان و مشمولین بیمه بیکاری در این مدت به کار خود برگشتند و دیگر احتیاجی به این بیمه ندارند، افزود: برای حدود ۳۵۰۰ تا چهار هزار نفر در کل استان هنوز بیمه بیکاری برقرار است و البته تعدادی افراد هم جدیدا به این آمار اضافه شدند.

 مرادی افزود: بعد از سه ماهی که دولت برای پرداخت بیمه بیکاری تقبل کرده بود در ماه‌های بعدی پرداخت بیمه بیکاری به شیوه قبل، صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: در مدتی که درخواست‌های جدیدی برای برقراری بیمه بیکاری داشتیم، از اواسط مرداد سامانه جدیدی تحت عنوان سامانه جامع روابط کار که یکی از بخش‌های آن بیمه بیکاری است راه‌اندازی شد که متقاضیان ثبت نام را در آن آغاز کردند.

رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از سوی دیگر قبل از شیوع بیماری کرونا هم نزدیک به ۴۳۰۰ دریافت کننده بیمه بیکاری در استان داشتیم که از این تعداد نیز برخی برگشت به کار داشتند و هم اکنون نزدیک به ۳۷۰۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

او گفت: در مجموع هم اکنون نزدیک به ۷۵۰۰ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها مربوط به شرایط بیماری کرونا است.

مرادی با اشاره به تداوم ثبت نام متقاضیان برای دریافت بیمه بیکاری، افزود: در سامانه جدید جامع روابط کار، دیگر مانند گذشته نیازی به مراجعه حضوری و دستی برای افراد نیست و می‌توانند تمام مراحل کار خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

او گفت: پرونده متقاضیان در کوتاهترین زمان ممکن توسط کارشناسان اداره کار و در مراحل بعد تامین اجتماعی بررسی می‌شود و در صورت مشمول بودن و یا وجود نواقص در پرونده از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار