تلاش کویت برای پایان محاصره قطر/ درخواست عربستان از کویت برای استمرار پیگیری‌ها

وزیر خارجه کویت در اظهاراتی اعلام کرد که تمام طرف‌های عربی خلیج فارس به دنبال پایان محاصره قطر هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «احمد الناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت، در اظهاراتی در خصوص بحران محاصره قطر، گفت: «در راستای ادامه تلاش‌ها برای آشتی کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) گفت‌وگو‌های مفیدی صورت گرفته است».

به گفته وزیر خارجه کویت، تمام طرف‌هایی که در گفت‌و‌گوی آشتی مشارکت کردند، ثبات در منطقه را مهم ارزیابی کردند.

در پی انتشار این بیانیه، وزیر خارجه قطر در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «بیانیه کشور کویت، گامی مهم به سوی حل بحران خلیج (فارس) است. تأکید می‌کنیم که اولویت ما مصلحت و امنیت مردم خلیج (فارس) و منطقه بوده و خواهد بود».

گفتنی است، چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از اوسط سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند. این کشورها اعلام کردند که در صورتی که دوحه به ۱۳ شرط تعیین شده از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس تن دهد، آنگاه روابط خود را از سر خواهند گرفت.

چندی بعد از بیانیه وزارت خارجه کویت و قطر، عربستان هم اظهار نظر کرده و برای پایان محاصره قطر چراغ سبز نشان داده است. 

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان روز جمعه گفت که آل سعود از تلاش‌های کویت و آمریکا برای حل کردن اختلافات بحران خلیج فارس قدردانی کرده است. وی در یک توئیت افزود: «ما امیدواریم که تلاش‌های کویت و واشنگتن به نفع منطقه موفقیت آمیز باشد». گفتنی است، عربستان در دوران بن سلمان اختلافات خود با قطر را علنی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار