شهادت دانشمندان هسته‌ای عامل بیداری مردم و شتاب علمی کشور

امام جمعه شهرکرد، شهادت دانشمندان هسته‌ای را عامل بیداری مردم و شتاب علمی کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت السلام و المسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه این هفته به شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری زاده اشاره کرد گفت: همه در داخل و خارج می‌دانند که کشتن این چهره‌ها نه تنها آسیبی وارد نکرده، بلکه راه را روان‌تر و مردم را بیدار‌تر و شتاب حرکت علمی را بیشتر کرده است.

او افزود: قبل از این هم شهادت چهار دانمشمند هسته‌ای و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور را در کشور داشته ایم، که عروج هیچکدام از این شهدا باعث بازدارندگی نشد و دشمن بداند که با گرفتن این افراد به خودش ستم کرده است.


بیشتر بخوانید


نکونام اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی هیچگاه در پی سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود بلکه ما در پی دانش هسته‌ای هستیم برای ضرورت‌های کشور و مردم تا محتاج بیگانه نباشیم، زیرا امروزه دانش هسته‌ای در همه عرصه زندگی از جمله پزشکی و تولید برق راه دارد و هیچ کشوری در دنیا نیست که بخواهد پیشرفت داشته باشد و از رشد علمی در زمینه هسته‌ای بی بهره باشد.

او ادامه داد: کشور‌های مدعی میخواهند این دانش در اختیار خودشان باشد و کشور‌های دیگر محتاج آن‌ها باشند تا بتوانند این کشور‌ها را غارت کنند، اما آنچه در روح انقلاب ماست اینکه انقلاب اجازه غارتگری و سلطه به بیگانگان نمیدهد.

نکونام گفت: مقابله با دشمن تنها با رشد علمی و منوقف نشدن در این عرصه محقق نمی‌شود، بلکه امروز در عرصه گرفتن انتقام از دشمن باید فعال بود و در این مسیر نباید از خود ضعف نشان داد و خواسته عامه مردم هم همین است.

او افزود: برخی در کشور هستند که هیچ رویارویی با دشمن را نمی‌پسندند و معتقد به لبخند در همه شرایط هستند، این افراد لبخند و مذاکره را تجربه کرده اند و هیچ نتیجه‌ای نگرفتند، بلکه آسیب دیدگی‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادی را مقابل خود دیده اند، اما عبرت نگرفته اند.

نکونام اضافه کرد: در برابر این دشمنان، مردم، دولتمردان و فعالان عرصه دیپلماسی همه باید یکدست و یکصدا شویم تا آنچه سعادت مردم و کشور است محقق شود

او همچنین نصیحت به معنای پند و اندرز را جز تکالیف شرعی و اجتماعی همه در جامعه برشمرد و ادامه داد: در درون این واژه خیر خواهی و روحیه خیراندیشی نهفته است، یعنی انسان بتواند یک گوهر را در درون خود شکل بدهد که خالص باشد، و در بیان، گفتار، کردار و در همه امور زندگی خلوص حاکم باشد و فریب و زد و بند‌های شیطانی و نفسانی نداشته باشد.

نکونام افزود: از وظایف مهم مومن در جامعه ایمانی این است که ناصح باشد و این مهم است که خلوص داشته باشیم و هر چه را در جامعه میگوییم با همان خلوص باشد.

او با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: افرادی که با خدا، پیامبر خدا، کتاب خدا، دین خدا و با جامعه مسلمین در تعامل‌ها صداقت داشته باشند و در مقام فریب نباشند، بهشت برای آنان تضمین می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.