احداث فیدر خروجی ایستگاه موبیل برق سردشت دزفول در ایستگاه پایانی

مدیریت توزیع برق دزفول گفت: مشکلات شبکه توزیع برق سردشت و ۷۰ روستای این بخش با احداث فیدر خروجی ایستگاه موبیل برق در منطقه رفع خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پیام فر مدیریت توزیع برق دزفول با اشاره به پایان پروژه احداث فیدر خروجی ایستگاه موبیل برق سردشت در روز‌های آینده گفت: گستردگی بخش سردشت که شامل؛ شهر سردشت و حدود ۷۰ روستا است از یک سو و فاصله طولانی ۵۰ کیلومتری ایستگاه فوق توزیع برق زیباشهر به عنوان منبع تامین برق بخش سردشت و روستا‌های تابعه آن سبب بروز مشکلاتی برای ساکنان شده است.

او افزود: از پارسال با هدف افزایش پایداری منطقه، تصمیم برای احداث ایستگاه موبیل برق اتخاذ شد و هم اکنون این پروژه نیز در فاز پایانی خود قرار گرفته است و به یاری خدا و همت کارکنان برق منطقه‌ای خوزستان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

پیام فر اظهار داشت: از یک ماه پیش و همزمان با قرار گرفتن پروژه احداث ایستگاه موبیل در فاز پایانی خود، این مدیریت نیز احداث فیدر خروجی از این ایستگاه به طول یک هزار و ۵۰۰ متر و با هدف رینگ کردن آن با خطوط فشار متوسط موجود را آغاز کرد که عملیات نصب ۳۴ اصله پایه فشار متوسط این فیدر به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله پایانی احداث به طول ۴ هزار و ۷۰۰ متر سیم فشار متوسط هستند.

مدیر توزیع برق دزفول بهره برداری از این پروژه را هم برای مجموعه عملیاتی خود و هم برای مردم بخش سردشت بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: در حال حاضر برق مردم در مناطق شهری و روستایی سردشت از طریق فیدر ۵۰۵۲ ایستگاه فوق توزیع زیباشهر تامین می‌شود که فیدر آن به واسطه طولانی بودن با تلفات همراه است.

او اعتبار این پروژه را ۴۹ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: همچنین بار بسیار زیادی بر روی این فیدر وجود دارد که خصوصا در ایام تابستان مشکلات قطع برق ناخواسته، نوسان و افت ولتاژ را برای مشترکان سردشت به همراه داشت که بزودی و با بهره‌برداری از این پروژه بخش سردشت از فیدر اختصاصی بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.