کارگر ساده چقدر حقوق دریافت می کند؟

کارفرما ملزم است حداقل‌های قانونی که توسط شورای عالی کار مصوب می‌شود را به کارگران پرداخت کند و تفاوتی بین نیرو‌های متخصص و ساده پیش بینی نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهارت و تخصص در کار موضوعی است که بسیاری از کارفرمایان در حین استخدام به آن توجه بسیار زیادی دارند و یکی از معیار‌های اساسی استخدامی آنان به شمار می‌رود. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا کارفرما تعهدی بابت پرداخت حقوق و مزایای بیشتر به نیروی متخصص نسبت به کارگران ساده یا غیر ماهر دارد یا خیر؟

در قانون کار برای شرکت‌هایی که تحت طبقه بندی مشاغل ندارند، هیچ تعهدی بابت پرداخت حقوق و مزایای بیشتر به کارگران ماهر متوجه کار کارفرما نیست!
 
یعنی کافی است کارفرما حداقل‌های قانونی که هرسال توسط شورای عالی کار مصوب می‌شود را به کارگران پرداخت کند و تفاوتی بین نیرو‌های متخصص و ساده در این قانون پیش بینی نشده است. در کارگاه‌های دارای طرح طبقه بندی مشاغل، موضوع متفاوت است. قبلا گفتیم که کارگاه‌هایی که بیش از ۵۰ نفر نیروی بیمه شده دارند موظف هستند نسبت به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اقدام کنند.

در این طرح کارفرما موظف است به نسبت سابقه کار، مهارت، تخصص و سایر آیتم‌هایی که در طرح مشخص شده است، حقوق و مزایای کارگر را پرداخت کند؛ لذا طرح طبقه بندی مشاغل کمکی شایان برای نیرو‌های کار ماهر و با سابقه محسوب می‌شود.
 
بیشتربخوانید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۴۹ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
در مقابل تورم و گرانی امروزه هیچی دریافتی نداره باید گفت فقط چندر غاز بخور نمیر بهشون می دهند .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۳۰ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سال 74 که بازنشست شدم // تو یه شرکتی که کارهای ساختمانی بزرگ را انجام میداد شروع بکار کردم // صاحب شرکت پدر و پسری بودن که پدر در اخر هر ماه بغیر از حقوق کارگر // کمک غیر نقدی مثل برنج یا شکر یا مرغ یا تخم مرغ....... بصورت رایگان به پرسنلش میکرد//پیرمرد خیلی اعتقاد داشت که کمک خوردنی به کارگر از خود حقوق نزد خدا با ارزش تره شاید باور نکنید// خیلی شرکت ساختمانی که از این شرکت قدر تر بودن وجود داشت که هشتشون گرو نهشون بود // ولی برای اینها از در و دیوار برایشان میبارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
خداونددرقران میفرماید ایا پاسخ به عمل نیک بجز نیکیست .وهمچنین میفرماید رحم کنید تا بشمارحم شود
آخرین اخبار