سفر از پیش اعلام نشده سفیر آمریکا به استان المهره یمن

منابع خبری از سفر از پیش اعلام نشده سفر آمریکا به استان المهره خبردادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلقیس، شماری از منابع و رسانه‌های یمنی از سفر از پیش اعلام نشده سفیر آمریکا به استان المهره یمن خبر دادند.

«بدر کلشات» نماینده امور جوانان استان «المهره» در سخنانی اعلام کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در شرق این کشور حضور دارند.

او در ادامه اعلام کرد که نظامیان آمریکا و انگلیس در فرودگاه «الغیضه» حضور دارند و «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن از مقر نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی در این فرودگاه بازدید کرده است.

بدر کلشات در ادامه اظهارات خود از همزمانی این اقدام سفیر آمریکا با جشن استقلال یمن از اشغال نیرو‌های انگلیسی ابراز تعجب کرد.

این در حالی است که دفتر رسانه‌ای استانداری المهره نیز در اظهاراتی اعلام کرده که کریستوفر هنزل، سفیر آمریکا در یمن دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد این استان شد و با محمد علی یاسر، استاندار المهره و چند مقام محلی، نظامی و امنیتی دیگر این استان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، استاندار المهره در این دیدار از آمریکا به دلیل حمایت از دولت مستعفی یمن در تمامی زمینه‌ها تشکر و قدردانی کرد. سفیر آمریکا همچنین در دیدار با مقامات استان المهره درباره تحولات یمن گفتگو کرد.

او از دستاورد‌های چشم‌گیر مقامات محلی در استان‌های مختلف یمن برای تحقق ثبات و امنیت در این استان‌ها را ستود.
هنزل در ادامه مدعی حمایت کشورش از حل و فصل سیاسی بحران یمن و پایان یافتن جنگ در این کشور شد.

سفر ناگهانی این مقام آمریکایی به استان المهره در حالی است که تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی امارات و عربستان برای تجزیه مناطق تحت سیطره آن‌ها در یمن انجام شده است. به نظر می‌رسد که سفر هنزل به المهره نیز بی ارتباط با تلاش‌ها برای تجزیه استان المهره نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار