۱۹۶ هزار تن گندم در سیلو‌های زنجان ذخیره شد

مدیرعامل شرکت غله زنجان میزان ذخیره گندم در سیلو‌های استان زنجان را ۱۹۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال ۴۰ هزار تن از گندم مورد نیاز سایر استان‌ها را تامین خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ایزدی مدیرعامل شرکت غله زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان به فعالیت یک هزار و ۶۰۳ واحد نانوایی اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۷۹ واحد نانوایی‌های یارانه‌ای و ۵۲۴ واحد نیز نیمه یارانه‌ای هستند.

او گفت: طی ۲ ماه گذشته هزار و  ۶۰۰ تن آرد در روستا‌های استان زنجان توزیع شده است.

ایزدی بابیان اینکه آرد مورد نیاز روستا‌های صعب العبور استان زنجان نیز قبل از شروع فصل سرما تامین شده است، ادامه داد: به دلیل مشکلات معیشتی درخواست آرد خام در روستا‌ها افزایش یافته است.

مدیرکل غله‌ استان زنجان با اشاره به  اینکه در نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای امکان خرید آرد از خارج استان زنجان نیز وجود داشت، ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی جلوی خرید آرد از خارج استان زنجان گرفته شد.

ایزدی با اشاره به اینکه آرد مورد نیاز نانوایی‌های یارانه‌ای و غیر یارانه‌ای توسط کارنجات آرد داخل زنجان تامین می‌شود، افزود: امسال ۱۰۰ درصد پیش‌بینی جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی گندم محقق شد.

این مقام مسئول میزان ذخیره گندم در سیلو‌های استان زنجان را ۱۹۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: قرار است امسال ۴۰ هزار تن از گندم مورد نیاز سایر استان‌ها را فراهم کنیم و این امر نیز با در نظر گرفتن اولویت تامین گندم مورد نیاز زنجان انجام خواهد گرفت.

او یکی از دلایل طولانی شدن صف نانوایی‌ها را کیفیت پخت نان خواند و گفت: به منظور کاهش صف نانوایی ها، ۲۰ واحد نانوایی در زنجان ۲ شیفته خواهند شد.

 ایزدی ادامه داد: امسال هیچ کسری سهمیه‌ای در استان زنجان نداشتیم و  با اخذ مجوز میزان سهمیه برخی نانوایی‌ها نیز  افزایش یافته است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.